کد خبر: ۳۹۶۵۲
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۳

آسیاتک شهر سمنان را به اینترنت فوق سریع فیبر نوری مجهز می‌کند

پروژه توسعه شبکه فیبر نوری (FTTX) با همت و سرمایه‌گذاری شرکت آسیاتک در مرکز این استان آغاز شد.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک؛ پروژه حفاری توسعه شبکه فیبر نوری (FTTX) شهر سمنان امروز، پنج شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ با حضور مدیران شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان،  سید یاسر حسن‌پور، مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، محمد بهرامی، فرماندار سمنان و حسین موسوی، شهردار سمنان در میدان امام رضا (ع) این شهر آغاز شد.

اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری (FTTX) در شهر سمنان مستلزم ۱۱۰ کیلومتر حفاری در این شهر است و امکان دسترسی ۵۰ هزار خانوار و صدها کسب‌وکار به ‌اینترنت فوق سریع فیبر نوری (FTTX) آسیاتک را از تابستان سال آینده فراهم می‌کند. بنا بر اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان «با اجرای شبکه فیبر نوری، مردم این شهر از اینترنت باکیفیت، امن و ده‌ها برابر سرعت فعلی و صدها مگابیت بر ثانیه بهره‌مند می‌شوند.» از دیگر مزایای آن بهره‌برداری فعالان اقتصادی، کسب‌وکارها  و توسعه اقتصاد دیجیتال در سمنان است.

اتصال چهار شهر استان سمنان به فیبر نوری آسیاتک  


سمنان بعد از گرمسار، مهدی شهر و دامغان، چهارمین شهر از این استان است که «آسیاتک» پروژه توسعه شبکه فیبر نوری (FTTX) در آن را برعهده دارد. آسیاتک همزمان، پروژه توسعه فیبر نوری و تسهیل دسترسی خانوارها و کسب‌وکارها به اینترنت فوق سریع مبتنی بر FTTX را در هشت استان مازندران، کرمانشاه، زنجان، لرستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تهران در دست اجرا دارد. به گفته محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل آسیاتک «اولین عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری آسیاتک در مهر ماه سال ۱۴۰۱ در شهر چالوس استان مازندان شروع شد. با اینکه تعهد ما طبق پروانه صادر شده حدود یک میلیون و پانصد هزار خانوار است اما برآورد ما این است که می‌توانیم تا پایان سال ۱۴۰۴ امکان دسترسی به فیبر نوری را برای چهار میلیون خانوار فراهم کنیم.

آسیاتک شهر سمنان را به اینترنت فوق سریع فیبر نوری مجهز می‌کند

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی