کد خبر: ۳۶۳۱۰
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۲
معاون کسب و کار آسیاتک در گفتگو با نبض فناوری؛

بیش از یک و نیم میلیون پورت منصوبه ADSL در کشور ایجاد کردیم/ گستره ارائه خدمات در حوزه فیبرنوری با کمک آسیاتک

معاون کسب و کار مجموعه انتقال داده‌های آسیاتک با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک و نیم میلیون پورت منصوبه ADSL در کشور داریم، گفت: در حوزه‌های سازمانی نیز بیش از دو هزار سازمان و شرکت خدمات حوزه تجاری را از آسیاتک دریافت می‌کنند. آنچه که برای آینده پیش‌بینی می‌کنیم این است که آسیاتک در لبه تکنولوژی‌های ارتباطی دنیا در حوزه فیبرنوری قرار گرفته است. ما فیبرنوری را با توجه به سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت حدود ۶ ماه پیش آغاز کردیم و در حال حاضر در استان‌های مازندران، فارس و کرمانشاه را در دست اجرا داریم و در حال تحویل سرویس بل سرعت قریب به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه بر بستر فیبر هستیم.

محمد بابایی معاون کسب و کار مجموعه انتقال داده‌های آسیاتک در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: آسیاتک قریب ۲۰ سال است که در حوزه ICT فعالیت می‌کند. یکی از دلایلی که آسیاتک در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ شرکت کرد، این بود که در کنار سرویس فیبر نوری، قسمتی از خدمات سازمانی را به دلیل وقفه در برگزاری نمایشگاه بخاطر کرونا مغفول مانده بود، معرفی کند.

بابایی تأکید کرد: همه ما آسیاتک را بیشتر با ADSL می‌شناسیم. اما آسیاتک خدمات سازمانی نیز ارائه می‌کند که آن‌ها را می‌توان به دو دسته خدمات انتقال دیتا و خدمات مرکز داده تقسیم کرد. انتقال دیتا شامل پهنای باند اختصاصی و برقراری ارتباط شعب و دفاتر مرکزی اشاره کرد که به سازمان‌ها ارائه می‌شود و معمولا مشترکان خانگی به آن نیاز ندارند. در کنار این‌ها آسیاتک خدمات تلفن شهری، بین شهری، سرخط‌های کشوری و همچنین خدمات پیامک بر روی سرشماره ۹۰۰۰ را نیز ارائه می‌دهد. در قسمت مرکز داده، خدمات اجاره و فضا (Colocation) و سرور اختصاصی را به مشترکان خود ارائه می‌کند.

آسیاتک

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه متمرکز کردن سرور‌های شبکه و استفاده از منابع مشترک نگهداری، ضرورت استفاده از خدمات حوزه Datacenter را برای مسئولان و کارشناسان فنی سازمان‌ها انکارناپذیر کرده است، تصریح کرد: از آنجایی که آسیاتک بزرگ‌ترین مرکزداده بخش خصوصی کشور را در اختیار دارد، می‌تواند به سازمان‌ها و شرکت‌ها خدمات سرور اختصاصی، سرور ابری (Cloud)، میزبانی سرور و سرور مجازی ارائه کند.

بابایی افزود: اکنون، آسیاتک یکی از تأمین‌کنندگان متنوع‌ترین پلن‌های سرور‌های اختصاصی برای نیازمندی‌های متفاوت در بین مراکز داده فعال در کشور است. آسیاتک با توجه به ایجاد زیرساخت وسیع در سطح کشور می‌تواند تمامی نیاز‌های ارتباطی سازمان‌ها و شرکت‌ها را به صورت یک‌جا برآورده و به‌عنوان یک ارائه‌کننده خدمات جامع سازمانی در اکوسیستم صنعت ICT ایفای نقش کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی