کد خبر: ۳۹۶۹۴
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۵

اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک عباس آباد را فتح کرد

معاون کسب‌وکار آسیاتک همزمان با افتتاحیه بهره‌برداری پروژه توسعه شبکه فیبر نوری در عباس آباد، از پوشش‌دهی صددرصدی خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک در این شهر خبر داد. 

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک؛  پروژه توسعه شبکه فیبر نوری این شرکت امروز، یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در مدرسه زنده‌یاد عباسی شهر عباس‌آباد استان مازندران با سنجش سرعت اینترنت فوق سریع فیبر نوری (FTTX) آسیاتک برگزار شد.

در  این مراسم که با حضور محمود حسینی‌پور، استاندار و اسماعیل اعزی، مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران برگزار شد، محمد بابایی، معاون کسب‌وکار آسیاتک بر اساس تعداد شهرهای دارای مجوز برای توسعه فیبر نوری این شرکت در سطح استان مازندران، گغت:  میزان حفاری آسیاتک  برای توسعه شبکه فیبر نوری در پایان پروژه به ۳۵۰ کیلومتر خواهد رسید و امروز حدود ۱۶۰ کیلومتر آن محقق شده است.

معاون کسب‌وکار«آسیاتک»  افزود: امروز صددرصد از مناطق شهر عباس آباد ‌تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد و همه خانوارهای عباس آباد می‌توانند از خدمات اینترنت فوق سریع آسیاتک استفاده کنند.

معاون کسب و کار آسیاتک محمد بابایی

۲۵۰۰ مشترک مازندرانی از اینترنت فیبر نوری آسیاتک استفاده می‌کنند

وی ادامه داد: امروز بیش از ۲۵۰۰ مشترک فعال از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک در استان مازندران استفاده می‌کنند. آسیاتک علاوه بر خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری (FTTx) به مشترکان خود یک خط تلفن کشوری مبتنی بر اینترنت (VoIP) رایگان به همراه ۱۰۰ هزار تومان اعتبار رایگان نیز ارائه می‌کند.

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در بخش دیگری از این مراسم با گفت: « اپراتور آسیاتک به‌عنوان مجری استانی این پروژه بر اساس طراحی انجام شده، عملیات اجرای شبکه فیبر نوری(FTTx)  را به پایان رساند و دسترسی حدود  ۹ هزار و ۶۵۶ خانوار این شهر، کسب‌وکارها و مراکز آموزشی و اداری را به شبکه امن، پایدار و پرسرعت فیبرنوری فراهم کرده است.» وی ادامه داد: «این پروژه با اعتباری بالغ بر حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در شهر عباس آباد اجرایی شده و تمامی منازل و کسب و کارهای این شهر به شبکه پرسرعت فیبر نوری متصل شدند.»

استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شبکه فیبر نوری باید در مناطق روستایی هم توسعه پیدا کند، تصریح کرد: «  تاکنون برای گسترش شبکه فیبرنوری شهرستان عباس آباد در غرب استان ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.»

سایه فیبر نوری آسیاتک بر سر هشت استان ایران

«آسیاتک»  همزمان، پروژه توسعه فیبر نوری و تسهیل دسترسی خانوارها و کسب‌وکارها به اینترنت فوق سریع مبتنی بر FTTx را در هشت استان سمنان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تهران در دست اجرا دارد. پیشتر محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک اعلام کرده بود: «اولین عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری آسیاتک در مهر ماه سال ۱۴۰۱ در شهر چالوس استان مازندان شروع شد. با اینکه تعهد ما طبق پروانه صادر شده حدود یک میلیون و پانصد هزار خانوار است اما برآورد ما این است که می‌توانیم تا پایان سال ۱۴۰۴ امکان دسترسی به فیبر نوری را برای چهار میلیون خانوار فراهم کنیم.»

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی