کد خبر: ۳۳۳۲۸
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۹
در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت انتقال داده‌های آسیا تک مطرح شد؛

اجرای پروژه دیتاسنتر حکیمیه به ظرفیت ۲۰۰ رک / افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد ریالی آسیاتک به ۳ هزار میلیارد ریال در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت آسیاتک، از اجرای پروژه دیتاسنتر حکیمیه به ظرفیت ۲۰۰ رک خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که این طرح در روزجهانی ارتباطات در ۲۷ اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مجمع آسیاتک

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت انتقال داده‌های آسیا تک، با اشاره به عملکرد این شرکت، اظهار کرد: این شرکت در سال ۸۲ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۲ با تغییراتی فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف گسترش داد.

وی تصریح کرد: ساختار سهم گروه شرکت‌های آسیاتک در حوزه انتقال داده‌ها بدین صورت است که شرکت رایمون مدیا ۶۷ درصد، عصر داده‌های آسیاتک ۱۰۰ درصد سهام، داده‌های ابری امین آسیا ۵۱ درصد سهام، داده‌پردازی معمد تیس ۶۷.۷ درصد سهام را به خود اختصاص داده است.

یوسفی‌زاده اضافه کرد: این شرکت محصولات مختلفی را در حوزه پیامک، فیبرنوری، توسعه خدمات FMC را در سراسر کشور، اینترنت بی سیم، شبکه توزیع محتوا، رایانش ابری، اینترنت اشیاء، نسل جدید اینترنت خانگی ارائه می‌دهد. همچنین طرح افزایش سرمایه را براساس توسعه سرویس دیتاسنتر و مرکز داده انجام داده است.

یوسفی‌زاده با بیان اینکه این شرکت در بخش محرک‌های رشد دیتاسنتر از دیدگاه بازار جهانی روند روبه رشدی را پشت سرگذاشته است، گفت: در همین راستا ارائه خدمات آنلاین برای پوشش برنامه جام جهانی نیز افزایش داشته است. از سوی دیگر شکوفایی بخش مخابرات این شرکت در آسیا و اقیانوسیه، نفوذ رو به رشد مراکز داده کولوکیشن و افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای خدمات با پهنای باند بالا باعث شده که این شرکت میزان رشد بازار میزبانی دیتاسنتر را شاهد باشد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با اشاره صنعت بازار و خدمات مرکز داده نیز گفت: در بخش ارائه خدمات دیتاسنتر‌های خاورمیانه، ترافیک محتوا و تعداد رک روشن در مراکز داده روند افزایشی را شاهد بودیم.

وی هدف از انجام افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی و نسبت حقوق مالکانه، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع مفاد بند ف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت و حفظ توان مالی برای تسریع فرایند‌های توسعه مطرح کرد.

مدیرعامل این شرکت از اجرای پروژه دیتاسنتر حکیمیه به ظرفیت ۲۰۰ رک خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که این طرح در روزجهانی ارتباطات در ۲۷ اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: درآمد این شرکت در بخش دیتارسنتر در چند سال گذشته روند روبه رشدی داشته است به طوری که در سال ۹۹ با رشد ۱۲ درصد، در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصد و در سال ۱۴۰۱ نیز با رشد ۱۶ درصد مواجه بوده است. همچنین درآمد شرکت در سالجاری در حوزه دیتاسنتر نیز به ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است؛ و نرخ بازدهی سرمایه نیز در طی ۲ سال و ۵ ماه به نتیجه خواهد رسید.
وی همچنین از افزایش سرمایه شرکت آسیاتک از ۲ هزار میلیارد ریال به ۳ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: این سرمایه به ۳ میلیارد سهم عادی پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که این مجمع با حضور مدیرعامل شرکت آسیاتک به عنوان دبیر مجمع، دکتر حاج شفیعی رئیس مجمع، نماینده مالی، نماینده بورس و بازرس مستقل موسسه و ناظران اول و دوم  و اعضای هیات مدیره و نیز ۶۴ درصد از سهامداران، برگزار شد.
همچنین در این نشست پیشنهاداتی مبنی برافزایش سرمایه آسیاتک، و ارائه مجوز پیامک انبوه در بخش‌های تجاری و تبلیغاتی و اصلاح ماده ۱۹ الحاق موضوع فعالیت جدید این شرکت به ماده ۲ اساسنامه پرداخته شد و در پایان هر گزینه به تصویب رسید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی