کد خبر: ۳۹۵۷۱
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

اسپاتیفای امکان پرداخت درون برنامه‌ای را برای کاربران اروپایی آیفون فراهم می‌کند

قانون بازارهای دیجیتال از ماه مارس در اروپا اجرایی خواهد شد و اسپاتیفای به مزایای آن برای مشتریانش اشاره کرده است.

به گزارش«نبض فناوری»اسپاتیفای رسماً اعلام کرد که پس از اجرای تغییرات برنامه‌ریزی‌شده اپل برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، قصد دارد به کاربران خود اجازه دهد که پرداخت‌های خود را از طریق اپلیکیشن انجام دهند. با این وجود، خرید اشتراک اسپاتیفای یا کتاب‌های صوتی دیگر از طریق اپ استور انجام نمی‌شود و کارمزد 30 درصدی غول سازنده آیفون نیز کنار گذاشته خواهد شد.

اسپاتیفای در پست جدید وبلاگ خود با عنوان «DMA به معنای Spotify بهتر برای هنرمندان، سازندگان و شماست» می‌نویسد: «از سال‌ها قبل، حتی برای اپلیکیشن خودمان، اپل قوانینی داشت که طبق آن نمی‌توانستیم در مورد پیشنهادات، هزینه یک محصول یا حتی مکان یا نحوه خرید آن به شما بگوییم. با وجود DMA ما در نهایت می‌توانیم جزئیات معامله، تبلیغات و گزینه‌های پرداخت با‌ارزش‌تری را در اتحادیه اروپا ارائه کنیم.»

پرداخت درون برنامه‌ای و دانلود برنامه آیفون از وب‌سایت اسپاتیفای

در ادامه این پست توضیح داده شده که با وجود قوانین جدید، کاربران اسپاتیفای می‌توانند از درون برنامه اشتراک و کتاب‌های صوتی را خریداری کنند و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی خود را اجرا کنند. این شرکت همچنین به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا سایر برنامه‌های اسپاتیفای مانند Spotify for Artists را از وب‌سایت آن دانلود کنند.

اپل با قوانین اپ استور، شرکت‌هایی مانند اسپاتیفای را در اکثر کشورها از صدور صورت‌حساب مستقیم به کاربران خود منع می‌کند. غول سازنده آیفون در عوض استفاده از سرویس صورتحساب داخلی اپ استور را پیشنهاد می‌کند که شامل 30 درصد کارمزد می‌شود.

اما قانون جدیدی که با نام قانون بازارهای دیجیتال (DMA) شناخته می‌شود، از ماه مارس در اروپا اجرایی خواهد شد و شرکت‌های به‌اصطلاح «دروازه دار»، مانند اپل را مجبور می‌کند تا سرویس‌های آنلاین خود را در دسترس رقبای کوچک‌تر قرار دهند. در مورد اپل، از این شرکت خواسته‌شده که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه بدهد تا برنامه‌های آیفون را در خارج از اپ استور منتشر کنند و همچنین سرویس‌های پرداخت درون برنامه‌ای خود را به مشتریان ارائه کنند.

اپل هنوز به‌طور دقیق مشخص نکرده که سیاست‌های خود را برای مطابقت با DMA چگونه تغییر خواهد داد، هرچند گفته که از آن‌ها پیروی می‌کند. در سال 2021، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل ضمن انتقاد از این قانون گفت که پیروی از آن «به نفع کاربران نیست.»

منبع: دیجیاتو 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی