کد خبر: ۳۹۶۰۴
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۴

ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای دانش بنیان ها با سیاست‌های کنترلی در حوزه نقدینگی و پولی

وزیر امور اقتصاد و دارایی، گفت: با توجه به دوره رشد بسیار سریع و وجود ظرفیت‌های فوق‌العاده موجود در کشور از شبکه نخبگان و مخترعان و مبتکران، ظرفیت حمایت‌ها باید بسیار بالاتر از این باشد و امیدواریم که با سایر سیاست‌های کنترلی در حوزه نقدینگی و پولی بانکی موجود بتوانیم ظرفیت‌های بالاتری را برای محصولات دانش بنیان در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»سیداحسان خاندوزی شنبه شب در حاشیه نشستی تحت عنوان «نقش شبکه بانکی در تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، تعدادی از مدیران عامل شبکه بانکی و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های اجرایی به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: اینجا بخش کوچکی از نمایشگاه محصولات و تولیدات دانش پایه و شرکت‌های دانش بنیان است که با حمایت صندوق‌های پژوهشی فناوری، شبکه بانکی کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به ثمر رسیده است.

وی اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر نشستن برخی محصولات و نتایج آنها در حوزه‌های مختلف اقتصادی صنعتی کشاورزی و حوزه انرژی هستیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته حوزه اقتصاد دانش بنیان نزدیک به ۲ درصد از GDP یا تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داد، افزود: این عدد بالاتری نسبت به سال ۱۴۰۰ بود که حدود ۱.۶ دهم درصد بوده است.

وزیر اقتصاد: تامین مالی دانش‌بنیان‌ها از اولویت‌های کشور است

وی همچنین تصریح کرد: شبکه بانکی کشور در سال گذشته ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده است و البته حدود نیمی از این عدد به محصولات خاص دانش بنیان پرداخت شد. در کنار این تامین مالی یکصد هزار میلیارد تومانی، همچنین ضمانت‌نامه بانکی توسط شبکه بانکی کشور برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شد.

خاندوزی با بیان اینکه شبکه بانکی کشور۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داد، گفت: حدود نیمی از این عدد به محصولات خاص دانش بنیان پرداخت شد.

به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی، در کنار تسهیلات تامین مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه ضمانت بود که توسط شبکه مالی برای شرکت‌های دانش صادر شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: امیدواریم با سایر سیاست‌های کنترلی که در حوزه نقدینگی و پل‌های پولی وجود دارد بتوانیم ظرفیت بالاتری را برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم.

خاندوزی تاکید کرد: کمک کردن از طریق ابزار‌های تأمین مالی و زیر ساخت‌های تامین مالی، می‌تواند برای کشور ارز آور باشد و شرکت‌ها را تبدیل به فاتحان بازار‌های صادراتی کند.

خاندوزی افزود: با توجه به دوره رشد بسیار سریع و وجود ظرفیت‌های فوق‌العاده موجود در کشور از شبکه نخبگان و مخترعان و مبتکران، ظرفیت حمایت‌ها باید بسیار بالاتر از این باشد و امیدواریم که با سایر سیاست‌های کنترلی در حوزه نقدینگی و پولی بانکی موجود بتوانیم ظرفیت‌های بالاتری را برای محصولات دانش بنیان در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: به طور ویژه کمک کردن به ابزارهای تامین مالی و زیرساخت‌های تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند برای کشور نه تنها ارزآور و فاتح بازارهای صادراتی باشد، بلکه نیاز کشور را به واردات محصولات دانش بنیان به حداقل و صفر برساند.

در حاشیه این نشست نمایشگاه محصولاتی از شرکت‌های دانش بنیان که به واسطه حمایت مجموعه بانکی کشور تولید و به بازار عرضه شده به نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی