کد خبر: ۴۰۲۱۶
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

سامسونگ تولید حافظه‌های رم LPDDR6 را به‌زودی آغاز خواهد کرد

سامسونگ احتمالا آماده‌سازی حافظه‌های جدید برای گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را در نیمه دوم سال 2024 آغاز خواهد کرد.

سامسونگ تولید حافظه‌های رم LPDDR6 را به‌زودی آغاز خواهد کرد

به گزارش «نبض فناوری»شرکت‌های سامسونگ و SK Hynix با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند تا گواهینامه تولید حافظه‌های رم LPDDR6 را در اسرع وقت دریافت نمایند. به گفته دست‌اندرکاران حوزه صنعت، شرکت‌های کره‌ای آماده هستند تا پس از تائید استاندارد توسط موسسه JEDEC (شورای مهندسی دستگاه‌های الکترونیکی مشترک) تولید تراشه‌های حافظه را آغاز نمایند.

انتظار می‌رود که آیین‌نامه‌ها و اسناد مورد نیاز در نیمه دوم سال 2024 منتشر شده و سامسونگ فرآیند آماده‌سازی تراشه‌های حافظه جدید برای گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را آغاز کند؛ چرا که مدل‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند از مرز 10 میلیارد پارامتر عبور کنند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز به یک NPU است که از مدل هوش مصنوعی مولد با یک میلیارد پارامتر در دستگاه پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از بالغ بر 10 میلیارد پارامتر بدان معناست که هوش مصنوعی مولد ویدیوها را به نحوی مطلوب‌تر درک نموده و الگوریتم‌های برنامه‌نویسی دقیق‌تری را ایجاد می‌کند. در نتیجه عملکرد کلی گوشی بهبود پیدا خواهد کرد.

نقشه راه توسعه حافظه‌های LPDDR6 هنوز به‌طور روشن اعلام نشده است. این ابهام مشخصا در رابطه با پهنای باند و میزان تخصیص آن به فرآیندهای هوش مصنوعی قابل رویت است. سامسونگ با تمرکز بر قیمت پایین و راندمان انرژی بالا (به‌جای عملکرد واقعی) حافظه‌های LPDDR5 را به LPDDR5X و LPDDR5T ارتقاء داده است.

با نهایی‌سازی نسخه جدید توسط سازمان JEDEC (سازمان بین‌المللی مسئول استانداردهای نیمه‌هادی) این وضعیت احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد.

به زبان ساده عرضه حافظه‌های رم LPDDR6 در کنار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را برای گوشی‌های هوشمند در اوایل سال 2025 به ارمغان بیاورد. چنان‌چه همه چیز طبق برنامه جلو برود؛ در این‌صورت احتمالا در آینده شاهد پردازش آنی ویدیوها خواهیم بود.

منبع: آی تی رسان 

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی