کد خبر: ۴۰۴۶۱
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۰
با ظاهری نوآورانه؛

جتی که جایگزین هواپیماهای بویینگ می‌شود

یک جت با ظاهری نوآورانه که بدنه و بال های آن بهم چسبیده به نظر می رسند به زودی و در دهه ۲۰۳۰ میلادی جایگزین ناوگان هواپیماهای مشکل ساز بویینگ می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، دیلی میل اعلام کرد، سازمان هوانوری فدرال آمریکا اخیرا مجوز پروازهای آزمایشی هواپیمای پث فایندر(Pathfinder)با ظرفیت ۲۵۰ مسافر را صادر کرده که با توجه به هواپیمای ایرفورس B-۲ Stealth Bomber ساخته شده است.

این هواپیما می تواند با یکبار پر شدن مخزن سوختش مسافت ۵۷۵۴ مایل را طی کند. حال آنکه یک هواپیمای تجاری معمولی با یکبار سوختیگری می تواند ۴ هزار مایل سفر کند.

شرکت سازنده هواپیما به نام JetZero تصمیم دارد در مقایسه با شرکت های هوایی دیگر مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را ۵۰ درصد کاهش دهد.

جتی که جایگزین هواپیماهای بویینگ می‌شود

بیشتر هواپیماهایی که در شرکت های هوایی آمریکا به کار گرفته شده اند، بویینگ هستند اما این شرکت اخیرا با مشکلات زیادی روبرو شده و اکنون شرکت های آمریکایی به دنبال جایگزینی برای محصولات آن هستند.

اعطای مجوز آزمایش از سوی سازمان هوانوردی آمریکا به این شرکت نشان می دهد برنامه ها برای ساخت یک مدل کامل پث فایندر و آغاز پرواز آزمایشی هواپیما ایمن است. نمونه فعلی ساخته شده از این هواپیما بسیار کوچکتر از نسخه اصلی است اما نمونه نهایی ظاهری نوآورانه خواهد داشت و بال ها در بدنه آن ترکیب شده اند. این نوع شکل بدنه هواپیما محبوب ارتش آمریکا است زیرا هیچ خط تمایزی بین بال ها و بدنه اصلی هواپیما وجود ندارد.

نیروی هوایی آمریکا این نوع طراحی را به دلیل قابلیت های آئرودینامیکی آن به کار گرفته است. اما پث فایندر برخلاف B-۲ Bomber یک بدنه اصلی بزرگ دارد و می تواند با مصرف سوخت کمتر به ارتفاع بالاتری برود.

همچنین این شرکت بال های جت تجاری را امتداد داده و دم هواپیماهای استاندارد را حذف کرده تا یک وسیله نقلیه هوایی سبک تر بسازد. بدنه این هواپیما به جای فلز از فیبر کربنی ساخته شده که یک ماده سبک تر است و برای ساخت بال ها بهم چسبانده می شود. این ماده ارزان قیمت تر از نمونه فلزی است و در نتیجه ساخت و نگهداری آن ارزان تر است.

این شرکت قصد دارد ۳ نوع از این هواپیما بسازد که شامل یک هواپیمای مسافری با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر، یک هواپیمای باری و یک تانکر سوخت برای مقاصد نظامی است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی