کد خبر: ۴۱۰۴۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید چه معیار‌هایی را مدنظر قرار داد؟

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای افرادی که در حوزه سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند ضروری است. این میعار‌ها در حوزه امنیت، سهولت استفاده، پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال متنوع و اعتبار ارائه‌دهنده کیف پول تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» انتخاب کیف پول ارز دیجیتال برای افرادی که در حوزه سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند ضروری است؛ بنابراین در کنار سرمایه‌گذاری باید یکسری معیار‌هایی را برای انتخاب کیف پول در نظر گرفت. این میعار‌ها در حوزه امنیت، سهولت استفاده، پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال متنوع و اعتبار ارائه‌دهنده کیف پول تاثیرگذار است.
براساس این گزارش این کیف پول به اشخاص اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را بدون نیاز به اعتماد به شخص ثالث، مدیریت کنند و از این طریق خطر مسدودشدن یا توقیف دارایی را کاهش می‌دهند.
ناگفته نماند که کیف پول‌های زیادی به‌وجود آمده‌اند که خدمات نگهداری از ارز‌های دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهند؛ اما برخی از آن‌ها نسبت به رقبای خود مزایای بهتری دارند که مورد توجه فرد سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد. انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب، تصمیمی حیاتی است که می‌تواند تأثیر چشمگیری بر امنیت و مدیریت دارایی‌های دیجیتال شما داشته باشد. معیار‌های کلیدی که باید هنگام انتخاب یک کیف پول در نظر گرفت به شرح زیر است:
امنیت
اولین و مهمترین معیار امنیت است. یک کیف پول ارز دیجیتال باید بالاترین استاندارد‌های امنیتی را داشته باشد تا از دارایی‌های شما در برابر هک، سرقت یا ازدست‌رفتن سرمایه محافظت شود. ویژگی‌های امنیتی ضروری شامل احراز هویت دو عاملی (۲FA)، رمزگذاری پیشرفته و قابلیت پشتیبان‌گیری از کلید‌های خصوصی است.
احراز هویت دو عاملی یک لایه امنیتی اضافی فراهم می‌کند که برای دسترسی به کیف پول، نیاز به دو روش مستقل تأیید هویت دارد. رمزگذاری پیشرفته مطمئن می‌شود که داده‌های شما حتی در صورت نفوذ، غیرقابل تشخیص باشد. قابلیت پشتیبان‌گیری از کلید‌های خصوصی به شما امکان می‌دهد تا در صورت گم‌شدن یا آسیب‌دیدن دستگاه، به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.
سهولت در استفاده
یک کیف پول ارز دیجیتال باید رابط کاربری ساده و واضحی داشته باشد که برای کاربران در هر سطح مهارت، قابلِ‌درک و استفاده باشد. یک کیف پول با دستورالعمل پیچیده یا گزینه‌های مبهم می‌تواند منجر به اشتباهات جبران‌ناپذیر شود. رابط کاربری خوب باید ویژگی‌های اصلی را به وضوح نشان دهد، فرآیند معامله را آسان کند و موجودی و تاریخچه تراکنش‌ها را به‌خوبی ارائه دهد.
تنوع ارز‌های دیجیتال
سومین معیار، پشتیبانی از انواع گوناگون ارز‌های دیجیتال است. اگر قصد دارید چندین نوع ارزدیجیتال را نگه‌دارید یا در آینده قصد متنوع‌سازی پرتفوی خود را دارید، کیف پولی را انتخاب کنید که از طیف وسیعی از دارایی‌ها پشتیبانی کند. این امر مدیریت دارایی‌های شما را ساده‌تر می‌کند و نیاز به استفاده از چندین کیف پول را برطرف می‌سازد.
تیم توسعه
چهارمین معیار در انتخاب بهترین و امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی ها، شهرت و سابقه تیم سازنده یا شرکت ارائه‌دهنده کیف پول است. تیم یا شرکت سازنده معتبر باید سابقه‌ای از امنیت، پایداری و پشتیبانی از مشتری را داشته باشد. قبل از انتخاب یک کیف پول، نظرات کاربران و تجزیه‌وتحلیل کارشناسان را مطالعه کنید، سوابق امنیتی ارائه دهنده را بررسی کنید و ببینید چه مدت در این حوزه فعال بوده است. ارائه دهنده شناخته‌شده و موردِاعتماد می‌تواند اطمینان بیشتری نسبت به یک بازیگر جدید و ناشناخته ارائه دهد.
همچنین، تیم‌ها و شرکت‌های معتبر کیف پول معمولاً به‌روزرسانی‌های منظم و مرتب دارند و به‌محض پیداشدن باگ یا نقطه‌ضعفی در کیف پول، به‌سرعت کاربران را در جریان موضوع قرار می‌دهند. سپس، مشکل را برطرف کرده و نسخه جدیدی از آن را ارائه می‌دهند. همچنین، اگر این آسیب‌پذیری نیاز به اقدام از سوی کاربران داشته باشد، در کمترین زمان ممکن کاربران را مطلع می‌کنند.
کنترل بر دارایی
یکی دیگر از معیار‌های مهم، کنترل کاربر بر کلید‌های خصوصی است. در یک کیف پول ایده‌آل، کاربران باید کنترل کامل کلید‌های خصوصی خود را داشته باشند. این بدان معنا است که فقط شما به کلید‌های خصوصی دسترسی دارید و هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند بدون اجازه شما به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کند. کیف پول‌های غیرامانی یا خودمیزبانی این سطح از کنترل را فراهم می‌کنند؛ درحالی‌که کیف پول‌های امانی کنترل کلید‌های خصوصی را به یک شخص ثالث می‌سپارند.

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی