جدال هتلها، ایرلاینها و خرده فروشان اروپا با گوگل برای دیده شدن
![](/files/fa/news/1403/3/8/115302_266.jpg)
به گزارش «نبض فناوری»، برای مقابله با این نگرانی، گروههای لابیگری این اصناف در نامهای مشترک به مقامات اتحادیه اروپا، خواستار توجه گوگل به نظرات و منافع آنها در کنار واسطههای بزرگ آنلاین شدهاند. آنها در این نامه هشدار میدهند که تغییرات اخیر در نتایج جستجو میتواند به «تبعیض» علیه کسب و کارهای اروپایی منجر شود و با روح قوانین DMA که بر «رقابت عادلانه» تأکید میکند، در تضاد باشد.
قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) فهرستی از الزامات را برای گوگل و سایر غولهای فناوری وضع کرده است که هدف آن افزایش حق انتخاب و اختیار کاربران و بهبود فضای رقابتی به نفع بازیگران کوچکتر بازار است. اما به نظر میرسد تغییرات اعمال شده توسط گوگل، نتیجه عکس داشته باشد.
در حال حاضر، کمیسیون اتحادیه اروپا، گوگل را به دلیل نقض احتمالی قوانین DMA تحت بررسی قرار داده است. با این حال، هنوز پاسخی از سوی این کمیسیون یا گوگل در خصوص نگرانیهای مطرح شده توسط غولهای اروپایی دریافت نشده است. پیشتر، گوگل در پستی وبلاگی، احتمال افزایش ترافیک برای واسطههای بزرگ آنلاین و کاهش ترافیک برای کسب و کارهای مستقیم را در پی تغییرات نتایج جستجو تایید کرده بود. این امر، نگرانیهای مطرح شده را تشدید میکند.
این گروهها ضمن ابراز نگرانی از تمرکز تحقیقات عدم انطباق بر رفتار با خدمات شخص ثالث، خواستار توجه به منافع کسب و کارهای اروپایی که مستقیماً خدمات خود را در پلتفرم گوگل ارائه میدهند، شدهاند. آنها بر لزوم ایجاد «بازار عادلانه» در فضای آنلاین و جلوگیری از هرگونه تبعیضی که به نفع واسطههای بزرگ و به ضرر کسب و کارهای اروپایی عمل کند، تأکید کردهاند.
منبع/تکنا