کد خبر: ۴۱۲۰۲
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

با مزیت‌ ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بیشتر آشنا شوید

مزیت اصلی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا این است که آن‌ها برخلاف طلا، دارایی‌های دیجیتال هستند و می‌توان آن‌ها را به واحدهای کوچک‌تری تقسیم کرد. علاوه‌براین، آن‌ها قابلیت حمل و نقل و انتقال آسان را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه ارزهای دیجیتال یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری است که سرمایه‌گذاران با کسب دانش و آگاهی پا در این عرصه می‌گذازند. ارزهای دیجیتالی که نه‌تنها پشتوانه دارند بلکه پشتوانه آن‌ها دارایی قدرتمند و گران‌بهایی همچون طلا است! امروزه انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در بازار وجود دارند. از سوی دیگر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، دارایی‌های مشتق هستند که به شما امکان می‌دهند تا طلای فیزیکی را در هر زمان و مکانی خرید، فروش و نگهداری کنید. این نوع از ارزهای دیجیتال مشکل عدم وجود نقدینگی، جابجایی، انتقال و نوسانات مربوط به معامله با طلای فیزیکی را حل می‌کنند.
لازم به ذکر است به ارزهایی که ارزش آنها همواره برابر یک دارایی خاص مانند طلا یا دلار باشد استیبل کوین گفته می‌شود. برخی استیبل کوین‌های طلا حتی امکان مبادله مستقیم با طلا را نیز فراهم می‌کنند. یعنی شما می‌توانید توکن موجود در کیف پولتان را فروخته و در ازای آن طلا دریافت کنید.
به عبارت دیگر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند و امکان دسترسی به بازارهای آتی (Futures) طلا را فراهم می‌کنند.
اکثر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، قابلیت تبدیل به طلای فیزیکی را دارند. آن‌ها را می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال در مقابل ارزهای فیات و یا دیگر رمزارزها معامله کرد. نسبت پشتوانه طلا در هر ارز دیجیتال با توجه به نوع پروژه آن متفاوت است؛ مثلا یک گرم طلا می‌تواند پشتوانه ۱ واحد توکن از یک ارز دیجیتال باشد.
کثر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به‌عنوان توکن‌های استاندارد ERC-20 وجود دارند و می‌توان آن‌ها را در صرافی‌های ارز دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال اصلی معامله کرد.
مزیت اصلی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا این است که آن‌ها برخلاف طلا، دارایی‌های دیجیتال هستند و می‌توان آن‌ها را به واحدهای کوچک‌تری تقسیم کرد. علاوه‌براین، آن‌ها قابلیت حمل و نقل و انتقال آسان را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم می‌کنند.
یکی از معایب این گونه ارزهای دیجیتال، نقدینگی پایین در صرافی‌های ارز دیجیتال است زیرا جامعه سرمایه‌گذاران آن محدود هستند و به همین دلیل در صرافی‌ها نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال کمتر معامله می‌شوند. مشکل دیگری که وجود دارد این است که این‌گونه ارزهای دیجیتال برای نگهداری طلا به نهادهای مرکزی وابسته هستند و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را به‌عنوان ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز به رسمیت شناخت.
با وجود این‌که در بیشتر موارد، ادعا و توضیحات پروژه‌ها درمورد پشتیبان شفاف است و از طریق اشخاص ثالث و نهادهای مرکزی می‌توان از درست بودن آن‌ها اطمینان حاصل کرد، باید در خرید این نوع ارزهای دیجیتال دقت کافی به خرج داد و ادعای ارز دیجیتال مورد نظر درمورد پشتیبانی آن را مورد بررسی قرار داد زیرا ممکن است یک پروژه کلاهبرداری باشد.

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی