کد خبر: ۴۱۵۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰

چگونه فرمت عکس را از PNG به JPG تبدیل کنیم

آموزش چند روش آسان
یکی از راه‌های ساده برای عکسبرداری از صفحه کامپیوتر، استفاده از کلید Print Screen SysRq کیبورد است. با انتخاب این کلید می‌توانید به‌طور خودکار از صفحه عکسبرداری کرده و آن را در کامپیوتر ذخیره کنید. اما فرمت تصویر گرفته شده PNG است و حجم نسبتا بالایی دارد، بنابراین باید آن را  به JPG تبدیل کنیم. انجام این تبدیل زمانبر نیست، اما راه‌هایی وجود دارد که زمان این تبدیل را به حداقل می‌رساند.  برای اینکه به‌راحتی بتوانید فرمت اسکرین‌شات‌های ذخیره شده را به JPG تبدیل کنید، در این مطلب نبض فناوری روش‌هایی  متفاوتی شرح داده شده که با هم مرور می‌کنیم.

تبدیل به‌وسیله Paint


نرم‌افزار Microsoft Paint به‌جز ویرایش تصویر و نقاشی، کاربرد‌های دیگری هم دارد. خصوصا در زمینه ذخیره‌سازی اسکرین‌شات‌ها بسیار پرکاربرد است برای تبدیل فرمت اسکرین‌شات‌های خود باید مراحل زیر را انجام دهید.

با استفاده از کلید‌های Windows + PrtScr از صفحه خود عکس بگیرید. سپس از طریق جست‌وجو نام Paint را تایپ کرده و نرم‌افزار را اجرا کنید. سپس با انتخاب کلید‌های Ctrl + V می‌توانید اسکرین‌شات خود را در این نرم‌افزار Paste کنید. حال برای ذخیره تصویر خود در فرمت JPG، کلید‌های Ctrl + S را روی کیبورد انتخاب کنید. در پنجره جدید روی منوی Save as type کلیک کرده و گزینه JPEG را انتخاب کنید. سپس نام و محلی که می‌خواهید عکس را ذخیره کنید را انتخاب کرده و  گزینه Save را فشار دهید.

همجنین می‌توانید روی گزینه File در نوار بالای نرم افزار Paint کلیک و گزینه Save as را انتخاب کنید. نرم‌افزار Paint فهرستی از فرمت‌های موجود نمایش داده می‌شود، گزینه JPEG را انتخاب و در نهایت تصویر خود را ذخیره کنید.

استفاده از Snipping Tool


ابزاری دیگری که می‌توانید به این منظور استفاده کنید Snipping Tool  است. برای استفاده از این ابزار ابتدا در نوار جست‌وجوی ویندوز Snipping Tool را تایپ کرده و نرم‌افزار را انتخاب کنید. حال گزینه New را بزنید و سپس بخشی از صفحه که می‌خواهید از آن عکسبرداری کنید را انتخاب کنید.

کلید‌های ترکیبی Ctrl + S را روی کیبورد فشار دهید تا اسکرین‌شات ذخیره شود. از File > Save as  هم برای ذخیره‌سازی تصویر خود می‌توانید، استفاده کنید. از  بخش Save as type منو را اجرا کرده و گزینه JPEG  را به‌عنوان فرمت نهایی تصویر خود برگزینید.

استفاده از تبدیل‌کننده‌های آنلاین


یکی دیگر از راه‌های ساده تبدیل فرمت JPEG به PNG استفاده از وبسایت‌هایی رایگان است.  در این روش به یکی از وبسایت‌های مربوطه مراجعه کنید. به‌عنوان مثال ابتدا وارد سایتIMG2GO.com شوید. روی گزینه Choose File   کلیک کنید. برای تبدیل شدن به فرمت JPG ، یک عکس را انتخاب کنید و روی دکمه Open کلیک کنید، حال برای تبدیل فایل، گزینه Start را انتخاب و روی دکمه Download کلیک کنید.
ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی