کد خبر: ۱۹۳۵۱
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

نحوه گرفتن عکس به صورت اسکرول از صفحه موبایل

گاهی هنگام اسکرین شات گرفتن از صفحه می خواهید با پایین و یا بالا رفتن از تمام موارد عکس بگیرید در ادامه نحوه انجام اینکار را در دستگاه های اندرویدی به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»، گرفتن عکس از ویژگی های اصلی اندروید است، اما در طول سال ها کمی تغییر کرده است. اندروید 11 یک UI اسکرین شات جدید ارائه داده و اندروید 12 بر این اساس ساخته شده است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از اسکرول از تصاویری که روی تمام صفحه جا نمی شوند عکس بگیرید.

scrolling screenshot چیست؟ یک اسکرین شات تنها از آن چیزی را که روی صفحه موبایل می بینیم عکس می گیرد  در حالیکه اسکرول به شما امکان می دهد یک عکس اسکرین شات طولانی تر بگیرید که شامل همه مواردی است که با پیمایش بالا یا پایین صفحه می بینید.

می توانید از اکثر برنامه ها عکس های به صورت اسکرول بگیرید؛ اما این برنامه ها از Android 12 Beta 3، با مرورگرهای وب مانند گوگل کروم کار نمی کنند. در ادامه راهی برای گرفتن عکس از تمام صفحه تلفن های گلکسی سامسونگ ارائه می دهیم.

برای گرفتن عکس اسکرول از صفحه در دستگاه Android با Android 12 یا بالاتر، ابتدا باید در برنامه ای باشید که دارای پیمایش عمودی باشد. ما از یوتیوب برای این مثال استفاده خواهیم کرد. از آنجا دکمه های فیزیکی Power + Volume Down را فشار دهید تا صفحه چشمک بزند.

در مرحله بعد  از منوی پیش نمایش عکس روی Capture More ضربه بزنید. اگر برنامه ای از قابلیت پیمایش عکس صفحه برخوردار نباشد، دکمه Capture More وجود نخواهد داشت.

اندروید به طور خودکار قسمت بیشتری از صفحه را به صورت عمودی ضبط می کند. به صفحه ای منتقل خواهید شد که می توانید تصویر صفحه را برش دهید. بعد از اتمام این کار می توانید روی Save برای اتمام یا روی نماد مداد برای ویرایش بیشتر، مانند طراحی یا حاشیه نویسی روی عکس صفحه و افزودن متن، ضربه بزنید.

این روشی خوب برای گرفتن عکس از بیش از آنچه در صفحه مشاهده می کنید است. چسباندن تصاویر به صورت دستی بسیار زمانبرتر خواهد بود. بخاطر داشته باشید که نتایج همیشه بی عیب و نقص نیستند؛ این به برنامه شما بستگی دارد.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی