کد خبر: ۲۰۷۱۴
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

آیا دولت با حمایت هوشمندانه می‌تواند جلوی مهاجرت بازی‌سازان را بگیرد؟!

کارشناسان براین باورند که هم‌اکنون صنعت بازی‌های رایانه‌ای با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین برای برون از این مشکلات دولت باید هوشمندانه عمل کرده و جلوی مهاجرت متخصصان در این صنعت را بگیرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» با گسترش فناوری و تکنولوژی‌های نوین بازی‌های رایانه نیز توسعه پیدا کرده و علاقه‌مندان زیادی در این عرصه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند. باید اذعان کرد که امروزه بازی‌های رایانه‌ای به‌مثابه یک صنعت و بستر جدیدی را برای کسب و کار، خلق ثروت، اشتغال و درآمدزایی ایجاد کرده‌اند تا بتوانند نقش مهمی رادر اقتصاد دانش‌بنیان در عرصه فضای مجازی ایفا کنند. همچنین با توجه به گردش مالی فراوان صنعت بازی‌سازی در دنیا، فراهم آوردن رقابت سالم در این صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در همین راستا گفتگویی را با یکی از بازی‌سازان انجام دادیم که در ادامه می‌آید.
امید حسن‌زاده کارشناس صنعت بازی سازی با اشاره به اینکه صنعت بازی‌سازی وبازی رایانه‌ای در کشور به یکی از صنایع درآمدزا تبدیل شده است، اظهار کرد: فعالان این عرصه توانستند با تولید بازی‌های خوب و در شان نظام جمهوری اسلامی گام‌های مثبتی را در این صنعت بردارند. آنچه که در این میان مهم است حمایت از این فعالان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته این صنعت به دلیل نبود حمایت و ممیزی‌های صورت در این صنعت با مشکلاتی مواجه شده و علاقه‌مندان در این حوزه را دلسرد کرده است. همچنین به دلیل دلیل تکثیر غیرمجاز بازی‌های خارجی و انتشار رایگان آن‌ها در فضای مجازی، بازی‌های خارجی قیمتی به مراتب کمتر از قیمت تمام شده، به دست مصرف کننده می‌رسد و این موضوع فضای رقابتی را برای تولید کنندگان ایرانی که قصد دارند هزینه‌های ساخت بازی را از فروش در بازار تأمین کنند، سخت و غیر ممکن نموده است.

حسن‌زاده افزود: برای حمایت از این قشر فعال باید علاوه برسازماندهی بازار و نظارت بر توزیع و کاربری بازی‌های رایانه‌ای در کشور، جلوی توزیع و کاربری بازی‌های غیرمجاز داخلی و خارجی گرفته شود.

وی مشکلات اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مهاجرت نیرو‌های متخصص، نبود حمایت در حوزه بازی به ویژه در حوزه بازی موبایل، را از عمده مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: تمام مباحث ذکر شده خود عامل بسیار مهم در کاهش عرضه محصولات بازی در بازار داخلی است؛ و این مهم نیاز به حمایت‌های هوشمندانه دولت دارد تا بتواند فضا را برای بازی‌سازان تسهیل کند؛ البته فعالیت‌هایی در این زمینه از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفته که کافی نیست.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی