کد خبر: ۲۱۴۸۷
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

ترکیبات مواد غذایی تقلبی را با استفاده از کیت‌های تشخیص شناسایی کنید

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سرا ژن آمل، از طراحی و ساخت کیت تشخیص برای منشاءیابی ترکیبات مواد غذایی برای خوراک انسان و دام و طیور خبر داد و گفت: همچنین با استفاده از این کیت‌ها می‌توان محصولات تراریخته را تشخیص داد.

سید مجتبی صادری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سرا ژن آمل در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد» این شرکت دانش‌بنیان در راستای هدف بر طرف کردن نیاز کشور از واردات کیت‌ها و خدمات آزمایشگاهی گران‌قیمت از خارج و در دسترس قرار دادن انواع خدمات در تمام حوزه‌های زیست فناوری خدماتی را ارائه می‌دهد. هم‌اکنون این شرکت بیش از ۶۰ نوع از انواع کیت‌های تشخیصی و طبی را در لیست خود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سرا ژن آمل، از طراحی و ساخت کیت تشخیص برای منشاءیابی ترکیبات مواد غذایی برای خوراک انسان و دام و طیور خبر داد و گفت: با استفاده از این کیت می‌توان تشخیص داد که چند درصد گوشت و مواد افزودنی سالم یا تقلبی وجود دارد. این کیت‌ها برای تشخیص محصولات تراریخته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صادری با تأکید براینکه ما مجوز‌های تاییدیه این کیت را از وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و جهاد کشاورزی و دامپزشکی دریافت کردیم، گفت: متاسفانه تا به امروز هیچکدام از این ارگان‌ها بعد از تایید رسمی اجازه تولید انبوه این کیت‌ها را نداند و معتقدند که در کشور چنین مرجعی برای نظارت وجود ندارد و این کار بین سازمانی است. حتی ما این موضوع را با سازمان حلال در میان گذاشتیم؛ چرا که هم‌اکنون در تولید برخی از محصولات آرایشی از جمله کرم‌ها، مواد آرایشی و کپسول‌های ژلاتینی از ژلاتین خوک استفاده می‌شود، این در حالیست که با این کیت‌ها می‌توان جنس تقلبی را شناسایی کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سراژن امل با اشاره به اینکه برچسب زنی به مواد غذایی از سال ۱۹۹۰ میلادی اجباری شده است، گفت: اگر کسی بخواهد خوراک تراریخته در محصولات تولیدی داشته باشد باید در کنار برچسب‌زنی به این موضوع اشاره کند؛ اما وزارت بهداشت کشور این کار را اجبار نکرده است.

صادری با تأکید براینکه در کشور ما مسئولان به هیچ وجه به فکر سلامت مردم نیستند، گفت: اینکه گفته می‌شود محصولات ارگانیک در کشور تولید می‌شود، تفکر اشتباهی است؛ چرا که این محصولات ارگانیک نبوده بلکه با خود سموم دارند و منجر به ایجاد برخی از بیماری‌ها در انسان و دام می‌شود. نمونه بازر آن عسل یا ذرت و برخی از محصولات دیگر که ارگانیک نمی‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود حمایت از سوی مسئولان، تولید محصول در کشور متوقف شد. مشکلات ما این است که تمامی کسانی که در کمیته فعالیت می‌کنند تمام این‌ها واردکننده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی