کد خبر: ۲۱۹۱۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید دستگاه کمک تنفسی سی پپ و بای پپ در کشور/ ایران ششمین کشور دارنده این فناوری

مدیرعامل شرکت پاسارگاد طب ایرسا، گفت: کشور‌های آلمان، فرانسه، آمریکا، استرالیا و چین دارای فناوری ساخت این دستگاه هستند و اکنون ایران ششمین کشور صاحب این فناوری است و تولید این دستگاه در کشور باعث کاهش قیمت تا ۶۰ درصد و همچنین کاهش ارزبری می‌شود.

مشکات نعمتی مدیرعامل شرکت پاسارگاد طب ایرسا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی و تنفسی است که به صورت مستقل تولید و با برند‌های پاسارگاد طب ایرسا به فروش می‌رسد، اظهار کرد: از جمله این محصولات تولید این شرکت می‌توان به دستگاه کمک تنفسی سی پپ، دستگاه کمک تنفسی بای پپ، دستگاه اسپیرومتر تشخیصی اشاره کرد.

وی افزود: این شرکت از اعضای پارک فناوری پردیس است که موفق به ساخت "دستگاه کمک تنفسی بای پپ" با نام تجاری (Somno-One St۳۰) شده است. کاربرد این محصول، ایجاد فشار هوای مثبت در سطح دم و بازدم علاوه بر باز نگه داشتن مسیر‌های هوایی توسط ماس، کمک به تهویه ریه، درمان بیماری‌های ریوی نظیر COPD، OHS، Pulmonary و درمان اختلالات تنفسی حین خواب نظیر OSA است.

مدیرعامل شرکت پاسارگاد طب ایرسا، با یادآوری اینکه این شرکت در سال ۹۱ تاسیس شده و در اوایل سال ۹۷ در زمینه واردات دستگاه‌های تنفسی فعال بودیم، گفت: از همان ابتدای سال ۹۷ که داستان تحریم‌ها  شکل گرفت تصمیم گرفتیم به تولید محصولات در این زمینه بپردازیم. در اسفند ماه ۹۸ همزمان با شیوع ویروس کرونا برای اخذ مجوز از وزارت بهداشت برای محصولات تولیدی اقدام کردیم تا اینکه اوایل بهمن ۹۹ مجوز تولید را دریافت و در خردادماه نیز محصولات تولیدی ما روانه بازار شد.

وی تصریح کرد: تحقیق و توسعه تولید این محصولات حدود یکسال ونیم زمان برده است و برای این منظور حدود ۴ میلیارد تومان هزینه شده است تا به مرحله صنعتی برسد. قبلا این محصولات از کمپانی امریکایی و ترکیه‌ای وارد می‌کردیم و از سال ۹۷ تا به امروز محصولاتی در این حوزه وارد نکردیم.

نعمتی با اشاره به اینکه مصرف کننده این دستگاه اکثرا بیماران تنفسی و ریوی هستند، افزود: محصولات تولیدی با محصولات و برند‌های خارجی که در بازار است، از نظر قیمت تقریبا ۵۵ درصد ارزانتر بوده به طوریکه مورد استقبال پزشکان و بیماران قرار گرفته است. عمده مزیت این محصولات از نظر ارائه ۱۰ سال خدمات پس از فروش، قیمت و کیفیت و خدمات گارانتی است که تمام خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پاسارگاد طب ایرسا، ادامه داد: کشور‌های آلمان، فرانسه، آمریکا، استرالیا و چین دارای فناوری ساخت این دستگاه هستند و حالا ایران ششمین کشور دارای این فناوری است و تولید این دستگاه در کشور باعث کاهش قیمت تا ۶۰ درصد و همچنین کاهش ارزبری می‌شود.

وی تأکید براینکه به تازگی وارد عرصه تولید این نوع محصولات شدیم، افزود: ظرفیت تولید این شرکت به صورت ماهانه حدود ۲۵۰ دستگاه است. همچنین چند ماه دیگر دو نوع محصول جدید در این حوزه وارد بازار خواهد شد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی