کد خبر: ۲۱۹۶۳
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

ارز دیجیتال بنکور (BNT) چیست؟/ با بنیان‌گذاران این توکن آشنا شوید

یکی از رمزارز‌هایی که در یک سال گذشته رشد زیادی داشته، ارز دیجیتال بنکور است، این ارز دیجیتال یک پروتکل بلاکچین است که امکان مبادله بین رمز ارز‌های مختلف را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از ابزار‌های مهم در حوزه سرمایه گذاری به شمار می‌رود که امروزه افراد زیادی وارد این حیطه شدند. باید گفت که ارز‌های دیجیتال محبوبیت زیادی در بین سرمایه گذاران پیدا کرده است. دنیای ارز‌های دیجیتال همانند تکنولوژی روز به روز به سمت جلو حرکت می‌کند و احتمال موفقیت در آن بیش‌تر می‌شود. دنیای ارز‌های دیجیتال یکی از شاخه‌های جدید اقتصاد است که سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام می‌شود و می‌توان با دانش به درآمد قابل قبولی رسید چرا که دنیای ارز‌های دیجیتال بسیار گسترده است و روز به روز رمز ارز‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود؛ بنابراین در این گزارش سعی می‌شود که یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

یکی از رمزارز‌هایی که در یک سال گذشته رشد زیادی داشته، ارز دیجیتال بنکور (Bancor Network Token) است. ارز دیجیتال بانکور یک پروتکل بلاکچین است که امکان مبادله بین رمز ارز‌های مختلف را فراهم می‌کند. درواقع کاربران با استفاده از رمزارز بنکور (BNT) می‌توانند به شبکه بنکور متصل شده و تراکنش‌های خود را انجام دهند. عرضه اولیه این ارز دیجیتال، در ماه می‌سال ۲۰۱۷ انجام شد و تیم بنکور موفق شد. این ارز دیجیتال یک پلتفرم برای فروش و تبدیل سریع و مستقیم ارز‌های دیجیتال کوچک ایجاد شده است. بسیاری از ارز‌های کوچک در صرافی‌های بزرگ معامله نمی‌شوند و فقط طرفداران خاصی دارند. این رمزارز‌ها قدرت نقدشوندگی کمی دارند و اگر بخواهید آن‌ها را خرید و فروش کنید به علت حجم مبادلات کم این رمزارزها، در صرافی‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. ارز دیجیتال بنکور برای حل این مشکل، پلتفرم مخصوصی را برای این ارز‌های کوچک ایجاد کرده است.

رمز ارز BNT توکن شبکه بنکور Bancor است که مولفه اصلی در شبکه بنکور به شمار می‌رود. رمز ارز BNT در شبکه بنکور چندین نقش و عملکرد دارد. نقش‌های توکن BNT در شبکه بنکور شامل کمک به امنیت شبکه، تشویق کاربران و اعطای حق عضویت در BancorDAO که در آن توکن BNT نیز برای حاکمیت استفاده می‌شود و دارندگان دارای حق رای در مورد ارتقا پروتکل و بهبود ان هستند، است.

ارز دیجیتال بنکور (BNT) چیست؟ /بنیان‌گذاران این توکن چه کسانی هستند؟

هدف بنکور این است که واسطه را با ایجاد یک ارز ذخیره مجازی که ان را BNT می‌نامند و یک مکانیزم مبادله خودکار که در ان قیمت‌ها و حجم معاملات به طور خودکار از طریق پروتکل کنترل می‌شود، حذف کند. رمز ارز بومی بنکور یعنی BNT ارز ذخیره پیش فرض برای تمام توکن‌های هوشمند ایجاد شده در شبکه بنکور است.

شبکه بنکور از جمله بزرگترین پروژه‌های ارز رمزنگاری شده و یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های در حال ظهور است. شبکه بنکور یکی از شبکه‌های غیرمتمرکز پیشگام در فضای رمزنگاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تقریبا ۱۰ هزار جفت توکن ERC-۲۰ را با سهولت مبادله کنند. به عبارتی این شبکه به عنوان یک پلتفرم کاملا غیرمتمرکز، به کاربران این امکان را می‌دهد بدون نیاز به هیچ طرف مقابل، معاملات تقریبا فوری انجام دهند و همچنین از AMM استفاده کنند.

شبکه بنکور Bancor متشکل از یک سری قرارداد‌های هوشمند است که مدیریت تبدیل توکن‌ها را بر عهده دارد. این پروتکل بدون نیاز به صرافی، تبدیل رمزارز‌ها را بدون دردسر و سریع انجام می‌دهد. قرارداد‌های هوشمند این پروتکل مجموعه نقدینگی را مدیریت می‌کند که توکن‌های مختلف موجود در شبکه را به هم وصل می‌کند.

آیا می‌دانید بنیان‌گذاران ارز دیجیتال بنکور چه کسانی هستند؟

یک خواهر و برادر به نام گای و گالیا بنارتزی (Guy and Galia Benartzi) برای اولین بار بنیاد بنکور را راه‌اندازی کردند. البته پس از مدتی شخص سومی نیز به گروه موسس و بنیان‌گذار این ارز دیجیتال پیوست. این سه نفر پیش‌تر در راه‌اندازی یک استارت‌آپ باهم همکاری داشته‌اند. در حال حاضر نیز در این فضای دیجیتالی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ارز دیجیتال بنکور (BNT) چیست؟ /بنیان‌گذاران این توکن چه کسانی هستند؟

به طور کلی این افراد نقش مهمی در توسعه این شبکه ارزی دارند. سابقه و حرفه آن‌ها موجب شد به عنوان معماران ارشد شبکه بنکور نامیده شوند. همچنین استودیویی مخصوص بازی‎‌های تلفن هوشمند راه‌اندازی کردند و موفق شدند افراد بسیاری را به پروژه ارز دیجیتال بنکور جذب کنند.

ارز دیجیتال بنکور استخر‌های نقدینگی خاصی دارد

طی ماه‌های گذشته شبکه بنکور پیشنهادات خوبی در سرمایه‌گذاری ارائه داده است. همچنین این شبکه برنامه خاصی را در راستای استخراج نقدینگی توکن خود معرفی می‌کند. از آنجاکه این شبکه استخر نقدینگی خاصی دارد، کاربران بیشتر جذب این ارز دیجیتال می‌شوند و نقدینگی خود را بیشتر در استخر بنکور ذخیره می‌کنند.

استخر‌های خاص نقدینگی بنکور انگیزه‌ای برای تامین‌کنندگان این نقدینگی محسوب می‌شوند. در واقع سرمایه‌گذاران برای مدت طولانی‌تری در شبکه این ارز دیجیتال فعالیت خواهند داشت. البته عده‌ای معتقدند معرفی این استخر‌های نقدینگی سبب افزایش هزینه‌های ارائه‌دهندگان نقدینگی می‌شود. اما به طور کلی تقاضا برای این ارز دیجیتال بالا رفته است. گذشته از مزایای منحصربه‌فرد این استخر‌های نقدینگی، بنکور شاهد زیان‌های دائمی نیز بود.

بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های فعال

این رمز ارز را می‌توان در بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های فعال در حوزه ارز‌های دیجیتال خریداری کنید. از این کیف پول‌ها می‌توان به Parity، imToken و کیف پول MyEtherWallet اشاره کرد. صرافی‌های مختلفی نیز ارز دیجیتال بانکور را حمایت می‌کنند و در سیستم خرید و فروش خود، این رمز ارز را برای ارایه دارند. از صرافی‌های فعال در این زمینه می‌توان به صرافی Tidex، Bittrex، HitBTC، Liqui و... اشاره کرد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال بنکور (BNT)

ارز دیجیتال بانکور، کوین اختصاصی خود یعنی بنکور (BNT) را دارد که اولین رمزارز هوشمند این شبکه است و برای ذخیره سایر نشانه‌های هوشمند به‌کار می‌رود. این ارز دیجیتال در تلاش است تا پشتیبان نقدینگی بازار ارز‌های دیجیتال باشد. ارز دیجیتال بنکور از نوع توکن ERC۲۰ است که می‌توان آن را در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، ذخیره کرد. محبوب‌ترین این کیف پول‌ها، خدمات آنلاین MyEtherWallet یا برای برنامه‌های دسکتاپ Parity و imToken است. بنکور در تلاش است تا از نقدینگی موجود در بازار ارز‌های دیجیتال پشتیبانی کند.

ارز دیجیتال بنکور (BNT) چیست؟ /بنیان‌گذاران این توکن چه کسانی هستند؟

در ادامه به ترتیب شما با بنیانگذاران این رمز ارز به طور کامل آشنا خواهید شد.

Eyal Hertzog این فرد به عنوان معمار محصولات پروتکل، BNT و سایر محصولاتی است از شبکه استفاده می‌کنند. او فردی شناخته شده در صنعت رمزنگاری است و بیش از ۲۰ سال است که یک کارافرنی فناوری است. وی پیش از این یک سایت برر اشتراک ویدئو در اسرائیل با بیش از ۵۰ میلیون کاربر را تاسیس کرد.

ارز دیجیتال بنکور (BNT) چیست؟/ با بنیان‌گذاران این توکن آشنا شوید

Guy Benartzi گای بنارتزی مدیر اجرایی بنکور است. وی همچنین در سال ۲۰۰۵ شرکت Mytopia را تاسیس کرد، شرکتی که بازی‌هایی را برای کاربران در شبکه‌ای اجتماعی توسعه می‌دهد. گای و گالیا خواهر و برادر می‌باشند وگالیا بنارتزی سال‌ها یک کارآفرین فناوری بوده و از بنیانگذاران پروتکل بنکور است. او همچنین مدیرعامل و بنیانگذار Particle Code است.

Yudi Levi یودی لِوی مدیر ارشد فناوری در بنکور است. وی بیش از ۲۰ سال است که یک کارآفرین فناوری است. وی پیش از این AppCoin را بنیان نهاد، برنامه‌ای که به جوامع اجازه می‌دهد ارز‌های خود را ایجاد کنند.

پیش بینی آینده ارزدیجیتال بنکور

بانکور فقط یک سکه نیست، بلکه موارد استفاده بسیار بیشتری را داراست. بانکور چشم انداز روشنی در افزایش قابلیت دسترسی و نقدینگی بازار ارز‌های رمزنگاری شده دارد. چنین بستر‌های نرم افزاری با پویایی بالا به تسریع در انتقال و پذیرش ارز‌های رمزنگاری شده توسط افراد کمک خواهد کرد.

در حال حاضر ارز‌های مجازی بسیاری برای مبادله وجود دارند. بعضی از این ارز‌ها شناخته‌شده هستند و بعضی دیگر نیاز به شناخت بیشتری دارند. ارز‌های کمتر شناخته‌شده به طور معمول در هنگام مبادلات مزایای کمتری ارائه می‌کنند. اما ارز مجازی بنکور خیلی وقت است که در میدان ارز‌های مجازی بازی می‌کند.

پروتکل بنکور توانسته است با غلبه بر موانع مختلف در بالای صفحه ظاهر شود. این سیستم نوآورانه با تامین نقدینگی برای طیف گسترده‌ای از توکن‌ها و حذف واسطه‌ها از مبادله توکن ها، در حال شکل گیری مجدد است.

این پروتکل قصد دارد تا یک راه حل پایدار برای مشکلات نقدینگی ارائه دهد. در بازار رمزارز‌ها عوامل مختلفی می‌تواند بر قیمت ان‌ها تاثیر داشته باشد. برای مثال هدف پلتفرم در آینده می‌تواند تاثیری بر روی آینده این رمز ارز بگذارد و آن را به یک ارز دیجیتال آینده دار تبدیل کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی