کد خبر: ۲۲۰۸۵
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

کدام ارز دیجیتال به عنوان لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین است؟

ارز دیجیتال کیپ نتورک به عنوان یک لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین شناخته می شود که امکان ذخیره سازی داده ها را فراهم می کند. برای ذخیره سازی ارز دیجیتال KEEP می توانید از کیف پول های تراست و سیف پل استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از فناوری‌های نوین در عرصه سرمایه گذاری است که امروزه توجهات بسیاری از فعالان حوزه سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است. سرمایه‌گذاران معمولا به دو روش نسبت به انجام سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند. گروهی از آن‌ها عملیاتی همچون سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و نوسان‌گیری انجام می‌دهند. این در حال است که در سمت مقابل، برخی از افراد هستند که به دید بلند مدت به ارز‌ها نگاه می‌کنند. در این گزارش سعی می‌شود، یکی دیگر از ارز‌های کاربردی را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

ارز دیجیتال کیپ نتورک (KEEP) چیست؟

کیپ نتورک (Keep Network) یک شبکه برای ذخیره و رمزگذاری داده‌های خصوصی در بلاکچین عمومی است. در این پلتفرم برای نگهداری داده‌های خصوصی از محفظه‌های برون زنجیره‌ای استفاده می‌شود. ارز دیجیتال کیپ (KEEP) توکن ارائه شده پلتفرم کیپ نتورک (Keep Network) است. با استفاده از این توکن، توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های کاملاً غیر متمرکز بسازند.

کدام ارز دیجیتال به عنوان لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین است؟

به عبارت دیگر کیپ نتورک (Keep Network) با نام اختصاری keep یک رمز ارز یا شکلی از دارایی دیجیتالی است. همچنین Keep Network یک لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین‌ها است که به کاربران و برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد داده‌ها را به صورت خصوصی ذخیره کنند. Keep Network پلی بین دنیای بلاکچین‌های عمومی و داده‌های خصوصی ایجاد می‌کند. این شبکه از محفظه‌هایی خارج از برنامه برای نگهداری داده‌های خصوصی به نام keeps استفاده می‌کند.

بنیانگذاران ارز دیجیتال کیپ نتورک (Keep Network)

کیپ نتورک (Keep Network) در سال ۲۰۱۷ توسط دو نفر با نام‌های Matt Luongo و Corbin Pon، پیشکسوتان صنعت رمزنگاری که قبلا برنامه Fold را تاسیس کرده بودند، تاسیس شد.

کدام ارز دیجیتال به عنوان لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین است؟

وجه تمایز و کاربرد Keep Network

ممکن است به ذهن افراد خطور کند که کاربرد Keep Network چیست؟ اولین مورد استفاده Keep، در اپلیکیشن tBTC است. tBTC به عنوان یک پل اعتماد حداقل بین بلاکچین‌های بیت کوین و Ethereum عمل می‌کند. Keep Network مبادله و ذخیره سازی بیت کوین را توکن‌های tBTC سازگار با اتریوم تسهیل می‌کند تا دارندگان بیت کوین بتوانند به بخش مالی غیر متمرکز اتریوم (DeFi) دسترسی پیدا کنند. توکن اختصاصی KEEP در پروتکل Keep Network ارائه شده و از تمام برنامه‌های ساخته شده در آن پشتیبانی می‌کند. این پروژه open-source است و توسط گروه‌هایی از جمله Keep، Summa و Cross-Chain Group پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال کیپ نتورک (KEEP) چگونه کار می‌کند؟

ویژگی اصلی Keep Network توانایی ذخیره اطلاعات خصوصی به نام اسرار در خارج از سیستم‌های بلاکچین است.

نگهدارنده‌ها به برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین اجازه می‌دهند بدون افشای کامل محتوای آن‌ها از طریق استفاده از قرارداد‌های هوشمند، با اسرار ارتباط برقرار کنند. این کار به این دلیل انجام می‌شود که وقتی یک معیار خاص برآورده می‌شود، می‌تواند داده‌ها، پرونده‌های رمزگذاری شده یا تأیید هویت کاربر را به برنامه ارائه دهد.

رایانه‌ها یا گره‌هایی که این اسرار را نگهداری می‌کنند به عنوان ارائه دهنده نگهداری شناخته می‌شوند و با استفاده از پروتکل beacon تصادفی، که روش رمزنگاری پیشرفته برای امور تصادفی غیر قابل اعتماد است، کسری از راز به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

کدام ارز دیجیتال به عنوان لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین است؟

هنگامی که یک کاربر تمایل داشته باشد تا حافظه‌ای خریداری کند، درخواستی را برای Keep Network منتشر می‌کند. این درخواست به نوبه خود، اسرار خود را تقسیم و مخلوط می‌کند، سهام آن‌ها را به ارائه دهندگان نگهداری مختلف می‌فرستد و کلید‌ها را به کاربران بازمی‌گرداند تا به محتوایی دسترسی پیدا کنند که نگه می‌دارند.

صرافی‌های ارز دیجیتال کیپ نتورک

در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن کیپ نتورک معامله می‌شود، صرافی بایننس Binance است. سایر صرافی‌ها عبارتند از:
• صرافی ZT
• صرافی Coinbase Exchange
• صرافی Hotcoin Global
• صرافی هیت بی تی سی HitBTC

کدام ارز دیجیتال به عنوان لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین است؟

آینده ارز دیجیتال کیپ نتورک (KEEP)

Staking KEEP به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور تصادفی توسط شبکه برای نگهداری انتخاب شوند و پس از انتخاب، باید بتوانند KEEP بیشتری را به منظور هر نگهداری جدیدی که به آن‌ها کمک می‌کند، واریز کنند. اگر ارائه دهندگان وظایف خود را به طور رضایت بخشی انجام دهند، با نشانه‌های اضافی KEEP پاداش خواهند گرفت.

نکته قابل توجه این است که کاربرانی که مایل به ذخیره اطلاعات در محل نگهداری هستند می‌توانند هزینه این سرویس را با استفاده از توکن KEEP یا ETH، رمز ارز بومی Ethereum پرداخت کنند.
مانند بسیاری از ارز‌های دیجیتال دیگر، عرضه توکن KEEP محدود است. این گفته به این معنی است که مطابق با نرم افزار است.

هر ارز دیجیتال کیپ نتورک با قیمت بسیار مناسبی در حال حاضر به فروش می‌رسد. پس نتیجه می‌گیریم که این ارز دوباره مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در واقع، امید به این ارز بازگشته است و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌های مثبتی در مورد آن دارند. برای پیش بینی قیمت رمزارز‌ها لازم است فاکتور‌های متعددی مثل Roadmap، اهداف تعیین شده، میزان تلاش و حرکت به سمت اهداف و اقبال و استقبال فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده و … را بررسی کنیم و با در نظر گرفتن تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی یا همان فاندامنتال بتوانیم حدس بزنیم روند رشد یا افت به چه صورت خواهد بود.

باید یادآور شد که این ارز دیجیتال توکن ارائه شده کیپ نتورک Keep Network است. پلتفرم کیپ نتورک به عنوان یک لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین شناخته می‌شود که امکان ذخیره سازی داده‌ها را فراهم می‌کند. برای ذخیره سازی ارز دیجیتال KEEP می‌توانید از کیف پول‌های تراست و سیف پل استفاده کنید.‌

می‌توان گفت؛ این رمز ارز می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای سرمایه گذاری باشد و جزو فرصت‌های سرمایه گذاری در آینده محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی