کد خبر: ۲۱۷۶۸
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

با بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین دنیا آشنا شوید

ارز دیجیتال پی پال (PayPal) ، یکی از بزرگترین سیستم‌های پرداخت آنلاین دنیا است که امروزه تقریبا تمام سایت‌های فروشگاهی آنلاین بزرگ از پی‌پال پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال امروزه در بازار با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه هستند حتی در کنار این موضوع برخی از کشور‌ها خرید ارز‌های دیجیتال را به رسمیت نمی‌شناسند؛ بنابراین سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار باید با شناخت و آگاهی کافی وارد شوند؛ چرا که این نوع از بازار‌ها ریسک فراوانی دارند و ممکن است در کنار کسب سود ضرر‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد؛ بنابراین در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

با بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین دنیا آشنا شوید

ارز دیجیتال پی پال (PayPal) یا پی پل، یکی از بزرگترین سیستم‌های پرداخت آنلاین دنیا است که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا از طریق آن انتقال و دریافت پول از سراسر جهان را با انجام تراکنش‌های بین‌المللی، خرید‌های اینترنتی و ... انجام می‌دهد. می‌توان گفت؛ امروزه تقریبا تمام سایت‌های فروشگاهی آنلاین بزرگ از پی‌پال پشتیبانی می‌کنند.

باید یادآور شد که از طریق پی پال می‌توان حجم قابل توجهی از تراکنش‌های مالی کاربران را در اینترنت انجام داد. برای انجام تراکنش‌های مالی، کافیست یک آدرس ایمیلی که از طریق آن اکانت پی پال ساخته شده است را داشته باشید.

البته به دلیل تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد، امکان استفاده مستقیم از این سیستم وجود ندارد، اما می‌توان به صورت غیر مستقیم از خدمات پی پال در ایران استفاده کرد. اشخاص حقیقی و حقوقی هر دو می‌توانند از خدمات پی پال استفاده کنند. برای استفاده از خدمات پی پال نیازی به وارد کردن اطلاعات مالی و اقتصادی نیست. از دیگر مزیت‌های پی پال این است که از سیستم ضد کلاهبرداری بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که امنیت این پلتفرم را دو چندان می‌کند.

همچنین برای افزایش سهولت استفاده از ارز‌های دیجیتال برای کاربران، سیستم PayPal توانایی خرید، نگهداری و فروش ارز‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. از جمله ارز‌های دیجیتالی که می‌توان از طریق سیستم پی پال معامله کرد: شامل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین است که به صورت مستقیم در کیف پول‌های ارز دیجیتال پی پال وجود دارد.

در نیمه اول سال ۲۰۲۱، شرکت پی پال قصد دارد قابلیت‌های خود را به کیف پول ونمو (Venmo) گسترش دهد. البته این سرویس در ایالات متحده از طریق مشارکت با Paxos Trust، راه اندازی خواهد شد.

مزایای استفاده از پی پال در سیستم ارز‌های دیجیتال

یکی از مزایایی که سیستم پی پال فراهم می‌کند که از سیستم‌های ارز دیجیتال به عنوان منابع تامین مالی در سراسر جهان استفاده می‌کنند. کاربران ارز دیجیتال می‌توانند با استفاده از سیستم پی پال به راحتی و بدون هزینه‌های اضافی، موجودی ارز دیجیتال خود را به ارز فیات تبدیل کنند.

با بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین دنیا آشنا شوید

معامله گرانی که از سیستم پی پال استفاده می‌کنند، نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی نداشته و تمامی معاملات خود را با ارز فیات و یا با نرخ فعلی انجام می‌دهند. معاملات ارز دیجیتال در سیستم پی پال از کیف پول دیجیتال پی پال استفاده می‌کند و به دلیل مشکلات قبلی که در مورد نوسانات و هزینه‌های معاملات ارز دیجیتال در سیستم‌های پرداخت قبلی وجود داشت، یک سری ابزار‌های پیشرفته در سیستم پی پال اضافه شده است که تمامی این مشکلات را برطرف کرده است.

از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای سیستم پی پال در بازار‌های ارز دیجیتال بیان کرد، این است که پی پال با استفاده از سیستم عامل‌های ارز دیجیتال و تنظیم شده و بانک‌های مرکزی به بررسی پتانسیل ارز‌های دیجیتال می‌پردازد. در پنج سال گذشته، پی پال در تلاش است که زیرساخت خدمات مالی دیجیتال را بر بلاکچین افزایش دهد.

امنیت پی پال در خصوص نگهداری ارز‌های دیجیتال کاربران خود چگونه است؟

پی پال در قبال ارز‌های دیجیتالی که در سیستم خود متعهد بوده و در برابر هر گونه کلاهبرداری و دزدی از دارایی‌های دیجیتال کاربران خود محافظت می‌کند. البته ناگفته نماند که سیستم پی پال توانایی محافظت ارز دارایی‌های دیجیتال در مقابل نوسانات ارز‌های دیجیتال را نخواهد داشت. اما از آنجایی که بازار ارز‌های دیجیتال به شدت نوسانی است، کاربران بهتر است قبل از هر معامله، در مورد ارز‌های دیجیتال کاملا تحقیق کرده و سپس اقدام به معامله کنند.

سیستم پی پال در اصل یک حساب بانکی اینترنتی است که قابلیت تراکنش‌های مالی از طریق اینترنت امکان پذیر است. با استفاده از سیستم پی پال می‌توان از هر وب سایت معتبر فروشگاهی در سطح بین الملل، معامله کرد. خدمات پی پال در حوزه ارز دیجیتال نیز موجب شده که کاربران دغدغه تبدیل ارز را نداشته باشند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی