کد خبر: ۲۲۳۶۹
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳
با حضور ستاری؛

افتتاح سه خانه خلاق و نوآوری تخصصی درتهران/شکل‌گیری شرکت‌های خلاق تسهیل می‌شود

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سه خانه خانه خلاق و نوآوری تخصصی که در زمینه تولید محتوا، پویانمایی و رسانه ، اموزش و یادگیری ، کودک و نوجوان فعالیت می کند، افتتاح شد.

به گزارش «نبض فناوری» سورنا ستاری در این مراسم پس از بازدید از استارتاپ‌های مستقر در این خانه ها، با مدیران استارتاپ‌ها و شرکت‌ها گفتگو کرد و برای رفع چالش‌ها و مشکلات این حوزه قول مساعد داد.

فعالیت ۷۰ خانه خلاق و نوآوری

به گفته ستاری، هم اکنون در کشور حدود ۱۴۰۰ شرکت خلاق فعال هستند. راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری اقدامی برای گسترش فعالیت این شرکت‌ها و رونق تولید محصولات آن‌ها است. همچنین در حال حاضر حدود ۷۰ خانه خلاق و نوآوری، در کشور راه اندازی شده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: این مراکز، با هدف تقویت زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق و کمک به تسهیل و تسریع شکل گیری شرکت‌های خلاق افتتاح می‌شود.

حوزه فعالیت خانه خلاق و نوآوری همآرا

خانه خلاق و نوآوری همآرا در حال حاضر ۶ تیم مستقر و ۱۰ تیم دورکار خلاق را در دل خود جای داده است. مجموعه‌ای که سابقه فعالیت در زمینه تولید محتوای رسانه‌ای در قالب صوتی و تصویری، ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و برگزاری همایش ها، استودیو‌های تخصصی تصویر و صدا و واحد سیار تصوبربرداری را دارد و به عنوان یکی از مجهزترین مجموعه‌های بخش خصوصی شناخته می‌شود.
پخش زنده تلویزیونی، برنامه سازی مستند، پخش زنده اینترنتی، برنامه سازی استودیویی، کلیپ‌های تبلیغاتی و موضوعی از جمله حوزه‌های کاری این مرکز تخصصی است.

خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم نیز که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد نیز پلت فرمی در حوزه فناوری و نوآوری‌های آموزشی است که از ظرفیت استقرار ۱۰ شرکت خلاق برخوردار است.

خانه خلاق و نوآوری کودک، نوجوان و خانواده دانادل مرکز دیگری بود که امروز افتتاح می‌شود. حوزه فعالیت این خانه خلاق و نوآوری؛ کودک، نوجوان و خانواده است که از ۶ تیم خلاق میزبانی می‌کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی