کد خبر: ۲۴۰۴۴
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

باید فناوری هوش مصنوعی را در پروژه‌های علمی کاربردی کرد

مدیر مرکز پژوهش‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان، با اشاره به موفقیت در بخش سلول‌های بنیادی، ژنیتک و صنایع نظامی گفت: امیدواریم مهندسی پزشکی و آی تی نیز با بها دادن به حوزه فناوری هوش مصنوعی زمینه جهش در حوزه علمی کشور را فراهم سازد.

بابک رضایی افشار مدیر مرکز پژوهش‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به چالش‌های فناوری هوش مصنوعی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی بسیار قدرتمندی در حوزه آی تی و الکترونیک، برق و مهندسی پزشکی و نیز با توجه به زیرساخت‌های آماده شده در کشور به نظر می‌رسد یکی از حوزه‌هایی که در آینده به موفقیت چشمگیری دست پیدا خواهد کرد فناوری هوش مصنوعی است.

وی، با اشاره به موفقیت در بخش سلول‌های بنیادی، ژنیتک و صنایع نظامی گفت: امیدوارم مهندسی پزشکی و آی تی نیز با توجه بیشتر به حوزه هوش مصنوعی شاهد جهش در حوزه علمی در کشور باشیم. اما دستگاه مدار مجتمع ثبت سیگنال‌های حیاتی در واقع دستگاهی است که دیتا می‌گیرد و با توجه به مرکز پژوهشی بستری را در حال آماده‌سازی هستم که دیتا‌هایی که توسط این دستگاه‌ها (نوار قلب، نوار مغز و نوار عضله) دریافت می‌شود آن را در بستر هوش مصنوعی در پژوژه‌های علمی کاربردی کنیم و در کنار آن زمینه را برای تجاری سازی محصولات فراهم سازیم.

مدیرآزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: تا به امروز ۱۴ مقاله با موضوعات مرتبط با پردازش داده توسط این ابزار‌ها چاپ شده است امیدواریم تیم‌های تحقیقاتی بیشتری را در این زمینه جذب کنیم تا در بحث هوش مصنوعی پردازش قدرتمندی در همین راستا ارائه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی