کد خبر: ۲۴۲۰۴
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۱

کسب ۳ درصد بازار جهانی زیست‌فناوری با استفاده از اجرای ۴ طرح پژوهشی

یکی از اهداف مهمی که طی سال‌های اخیر برای توسعه زیست‌فناوری در کشور افزایش سهم ایران در بازار جهانی این حوزه است. بازاری سودمند و فناورانه که به رونق اقتصادی می‌انجامد.

به گزارش« نبض فناوری» «ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و جلوگیری از موازی‌کاری و اتلاف منابع پژوهشی»، «کمک به ارتقای سطح علمی و فناوری به منظور کسب مقام نخست منطقه و سهم شایسته جهانی»، «هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از زیست‌فناوری و سیاستگذاری»، «برنامه‌ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست فناوری در کشور»، 4 طرح پژوهشی است که برای تحقق 3 درصد سهم ایران در بازار جهانی زیست‌فناوری اجرایی شده است.

با این تلاش‌ها، ایران گامی مثبت برای تحقق 3 درصد بازار جهانی زیست‌فناوری برداشته است. این کارها با شکل‌گیری و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری شتاب بیشتری گرفته است و تولید محصولات با کیفیت و سرعت بالاتری اتفاق می‌افتد.

بر اساس آمارهای موجود، ایران در زیست فناوری جایگاه خوبی از نظر تولید محصول و مقاله در منطقه، آسیا و دنیا دارد، به طوریکه جزء 5 تولیدکننده نخست آسیا در حوزه زیست فناوری محسوب می‌‌شود؛ ایران در حوزه داروسازی نیز رتبه هشتم دنیا را در اختیار دارد.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناو.ری ریاست جمهوری برای جانماندن ایران از بازار جهانی زیست فناوری 4 طرح پژوهشی را در اولویت قرار داده و با اجرای آنها سعی کرده ایران را به جایگاه واقعی خود نزدیک تر کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی