کد خبر: ۲۵۹۲۲
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

هدف از ایجاد رمز ارز رن بی تی سی چیست؟

این پلتفرم باهدف انتقال محرمانه، غیرمتمرکز و خصوصی رمزارزها، بین بلاک چین‌های گوناگون طراحی‌شده است. ارز دیجیتال RenBTC برای کنترل و مدیریت تبدیل‌های بین بلاک چینی از فناوری قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال همانند سایر بازار‌ها تحت تاثیر تحولات منطقه‌ای است که با هر تحول نوسان در این بازار ایجاد می‌شود به گونه‌ای که با آغاز حملات روسیه به اوکراین بازار ارز‌های دیجیتال نیز با فراز و نشیب‌هایی مواجه شده است به طوری که در بازار دیروز ارز‌های دیجیتال با روند افزایش قیمت مواجه شدند. در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

رمز ارز رن بی تی سی RenBTC را یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ معرفی کرد که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده‌است. همچنین قسمتی از پروژه پروتکل رن Ren Protocol است. این بدان معنی است که هر ارز دیجیتال RENBTC را می‌توان همیشه برای یک بیت کوین جبران کرد و از این رو ارزش خود را در نزدیکی نرخ بازار بیت کوین حفظ می‌کند.

رن بی تی سی در نظر دارد تا توکنی متکی به ارزش بیت کوین ایجاد کند که بر روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود.

رن بی تی سی RenBTC همانطور که گفتیم، بر روی پلتفرم رن Ren ساخته شده است و یک پروتکل باز است که به همه امکان دسترسی به نقدینگی بین بلاکچین را می‌دهد و به انتقال دارایی‌های سایر بلاکچین‌ها به برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم DApps کمک می‌کند.

ارزدیجیتال renBTC بر روی پلتفورم ren، که پروتکلی باز است که دسترسی به نقدینگی درون – را فراهم می‌کند، کمک می‌کند تا دارایی‌هایی از منابع دیگر را به برنامه‌های غیر متمرکز تبدیل کند.DApps. ارز‌های رمزپایه اصلی پشتیبانی شده بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH) و Zcash (ZEC) است.

برخلاف سایرتوکن‌ها renBTC یک نشانه مصنوعی نیست و به هر گونه انحلال مکانیسم برای اطمینان از ثابت ماندن آن تکیه ندارد – به جای آن یک میخ تامین مستقیم است، به این معنی که این ابزار همواره برای پوشش دادن منبع تغذیه سیار کافی است.

رن بی تی سی (RenBTC) یا رن بیت کوین یک پروتکل متن‌باز و بدون نظارت نهاد‌ها و مؤسسات قانونی است. این پلتفرم باهدف انتقال محرمانه، غیرمتمرکز و خصوصی رمزارزها، بین بلاک چین‌های گوناگون طراحی‌شده است. ارز دیجیتال RenBTC برای کنترل و مدیریت تبدیل‌های بین بلاک چینی از فناوری قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌کند.

یک شرکت توسعه در پشت اکو سیستم رن توسط ژانگ ژانگ پایه‌ریزی شد که رئیس فعلی آن نیز است.
رن بی تی سی RenBTC یک توکن بسیار منحصر به فرد است، زیرا هدف آن ایجاد توکنی است که ارزش آن به ارزش بیت کوین متصل باشد. یعنی یک رن بی تی سی معادل یک بیت کوین است، اگرچه RenBTC یک توکن ERC-۲۰ است که روی اتریوم ایجاد می‌شود. این ایده مانند پروژه‌هایی مانند WBTC است، زیرا هر دو پروژه یک هدف دارند و آن آوردن بیت کوین به دنیای اتریوم است.

با این حال، در پشت رن بی تی سی RenBTC تیمی قرار دارد که به انجام کار‌های بسیار بیشتر از آن اختصاص دارد. این در واقع تنها بخشی از یک تلاش عظیم برای فراتر از هر چیزی است که قابلیت همکاری بلاکچین را انجام می‌دهد. در نتیجه، RenBTC بخشی از موفقیت‌های پروژه‌ای است که نام RenVM را دریافت می‌کند.
ارزدیجیتال RenBTC رقیب مستقیم ارز دیجیتال Wrapped Bitcoin به‌حساب می‌آید. ضبط رمز، شیوه کاملاً ساده‌ای است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند بیت کوین‌های خود را جهت ایمنی بیشتر، به RenVM ارسال کنند. همچنین با استفاده از این روش می‌توان معادل تعداد توکن RenBTC را در بلاک چین اتریوم ضبط کرد. برخلاف سایرتوکن‌های موجود در بازار، RenBTC یک نشانه مصنوعی نیست.

عملکرد رن بی تی سی RenBTC بسیار ساده است. اساس کاری که این عملیات انجام می‌دهد ایجاد یک قرارداد هوشمند در اتریوم و یک تراکنش HTCL در بیت کوین است تا با آن‌ها تعادل در بیت کوین و استخراج RenBTC در اتریوم انجام شود و همه این‌ها به صورت غیرمتمرکز و بدون واسطه و با استفاده از ابزار‌هایی که RenVM به ما اجازه می‌دهد.

این فرآیند زمانی آغاز می‌شود که کاربر بیت کوین خود را به RenVM ارسال می‌کند. سپس RenVM فرآیند تولید توکن‌های RenBTC را آغاز می‌کند و همان مقدار BTC را که در شبکه اتریوم در قالب این توکن‌ها ارسال شده است، دریافت می‌کند. به این ترتیب، کاربر بیت کوین خود را به یک توکن ERC-۲۰ در شبکه اتریوم، با همان ارزش بیت کوین تبدیل می‌کند؛ بنابراین به او اجازه می‌دهد در اکوسیستم اتریوم دیفای شرکت کند.

چیزی که در مورد این مدل واقعا جالب است این است که این فرآیند نه تنها با اتریوم کار می‌کند، بلکه امکان انجام عملیات از همان نوع با سایر بلاکچین‌ها مانند بیت کوین کش، پولکادات و زی کش نیز وجود دارد. شما همچنین می‌توانید BCH، BTC یا ZEC خود را به همان روش با استفاده از RenVM به توکن‌های دیگر تبدیل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید BCH خود را ارسال کرده و به جای آن RenBCH دریافت کنید.

مزیت اصلی این پروژه انعطاف پذیری ارائه شده توسط پروتکل رن REN است، شما می‌توانید عملا توکن‌های خود را بدون مشکل اساسی به هر یک از توکن‌های پشتیبانی شده تبدیل کنید. علاوه بر این، تولید و سوزاندن این توکن‌ها یک فرآیند نسبتا ساده، امن و بسیار خصوصی است. در واقع، تولید RenBTC شاید یکی از خصوصی‌ترین ابزار‌ها برای شرکت در دنیای دیفای جدا از DAI است. دلیل این امر این است که RenBTC را می‌توان بدون نیاز به AML یا KYC تولید کرد.

یکی دیگر از مزیت‌های RenBTC سرعت آن است و فرآیند داخلی که توسط پروتکل رن انجام می‌شود به لطف پروتکل اجماع Hyperdrive آن سریع است؛ و در نهایت، RenBTC مانند سایر توکن‌های پشتیبانی شده توسط پروتکل رن Ren، امکان همکاری گسترده‌ای را فراهم می‌کند که در حال حاضر پروژه‌های کمی می‌توانند به آن دست یابند.

شرکت Ren در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و در سنگاپور مستقر است. این شرکت، یک عرضه کوین اولیه بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و موفق شد حدود ۳۴ میلیون دلار برای توسعه پلتفرم خود، سرمایه جذب کند.
یکی از قابلیت‌های اساسی در حوزه بلاک چین که کمک زیادی به انجام معاملات غیرمتمرکز می‌کند، ویژگی Interoperability یا قابلیت همکاری است. برای توسعه بیشتر این حوزه، نیاز است تا شبکه‌های مختلف بتوانند با یکدیگر صحبت کنند، باهم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را باهم به اشتراک بگذارند.

شبکه رن و RenVM به دنبال تحقق این هدف است. با استفاده از شبکه رن کاربران می‌توانند بیت کوین‌های خود را وارد شبکه اتریوم کرده و توکن RenBTC صادر کنند. این توکن در هر حوزه‌ای ازجمله دیفای قابل‌استفاده خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی