کد خبر: ۲۶۴۷۲
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

آیا طرح صیانت با وجود مخالفت‌ها، از سوی نمایندگان مجلس متوقف خواهد شد؟

با وجود اینکه کارشناسان اسرار براین دارند که اجرای این طرح علاوه بررکود اقتصادی باعث افزایش سرسام آور بیکاری در جامعه خواهد شد؛ اما مسئولان به ویژه برخی از نمایندگان مجلس اسرار دارند که طرح صیانت از فضای مجازی را به اجرا در بیاورند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» بحث صیانت از فضای مجازی همچنان با واکنش‌ها و مخالفت‌هایی از سوی کسب وکار‌های خرد و بزرگ و فعالان عرصه شبکه‌های اجتماعی مواجه است با وجود اینکه کارشناسان اسرار براین دارند که اجرای این طرح علاوه بررکود اقتصادی باعث افزایش سرسام آور بیکاری در جامعه خواهد شد؛ اما مسئولان به ویژه برخی از نمایندگان مجلس اسرار دارند که طرح صیانت از فضای مجازی را به اجرا در بیاورند.

براساس این گزارش مخالفت‌ها با طرح صیانت حالا دیگر از بعد اظهار نظر‌های معمول خارج شده و این روند قانونی و حقوقی آن است که از نظر نخبگان و کارشناسان حوزه حقوق فناوری زیر ذره‌بین رفته است.
بعد از مطرح شدن طرح صیانت از همان گام‌های اولیه زمزمه شکل‌گیری آن مخالفت‌های اجتماعی درباره طرح صیانت مطرح شد. کاربران مخالف طرح صیانت در شبکه‌های اجتماعی نیز در راستای اعلام مخالفت خود با این طرح اقدام به راه‌اندازی کارزار و همچنین جمع‌آوری امضا اینترنتی کردند.

این روند این روز‌ها در حوزه‌های متفاوت از محیط زیست تا مطالبات اجتماعی شکل می‌گیرد. اما همچنان گروهی همواره مخالف امضا‌های اینترنتی هستند و براین باورند چنین روش‌هایی نتیجه‌ای که باید را حاصل نخواهد کرد، چرا که ایجاد کارزار‌ها و امضا‌های اینترنتی مردمی در این عرصه به هیچ درست نبود بلکه نتیجه معکوسی را نیز به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان، موارد متعددی در طرح صیانت، از نظر حقوقی با قوانین کشور مغایرت دارند و یا حتی از نظر برخی با حقوق بشر تناقص دارند. این البته در شرایطی است که مدافعان طرح صیانت مادامی که از آن دفاع می‌کنند بر این موضوع تاکید دارند که چنین تناقضی وجود ندارد.

باید گفت که طرح صیانت هرچند با بیشترین سرعت ممکن از طرف نمایندگان موافق به سمت تبدیل شدن به قانون پیش رانده می‌شود، اما مخالفان این طرح مدام بر این موضوع تاکید دارند که این طرح نه تنها بر خلاف توسعه فناوری اطلاعات در کشور است، بلکه بر خلاف قوانین بالا دستی نیز تدوین شده است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی