کد خبر: ۳۷۹۱۳
|
۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۴
با حضور آسیاتک؛

امضا تفاهم‌نامه توسعه فیبر نوری در شیراز

صبح روز شنبه طی مراسمی با حضور وزیرارتباطات، استاندار فارس، شهردار شیراز، مدیران عامل شرکت «آسیاتک»، تفاهم‌نامه مشترک توسعه شبکه اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) شهر شیراز در استانداری فارس امضا شد.

به گزارش «نبض فناوری» از روابط عمومی آسیاتک، تفاهم‌نامه مشترک توسعه شبکه اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) در کلانشهر شیراز فی‌مابین آسیاتک، ایرانسل و شاتل به نمایندگی شرکت ایرانسل، با شهرداری شیراز منعقد شد.

صبح امروز، شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در مراسمی با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، شهردار شیراز، مدیران عامل شرکت «آسیاتک» و ایرانسل، جمعی از فعالان ICT و نماینده شرکت شاتل، در راستای اجرای تعهدات مربوط به پروانه شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه (UNSP)، تفاهم‌نامه مشترک توسعه شبکه اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) شهر شیراز در استانداری فارس امضا شد.

به این ترتیب، بنا به وسعت این کلانشهر و در راستای تسریع اجرای پروژه، شهر شیراز بین این سه شرکت تقسیم شد تا زیرساخت لازم جهت توسعه شبکه اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) را برای دسترسی بیش از ۶۰۰ هزار خانوار ساکن آن را فراهم کنند؛ انجام این پروژه نیازمند ۱۲۰۰ کیلومتر مربع اجرای بسترسازی در محدوده شهر شیراز است. همچنین بر اساس برآوردها، اجرای این پروژه طی یک سال پیش‌رو انجام می‌گیرد.

مصوبه UNSP با رویکرد یکپارچه‌سازی پروانه‌های ایجاد شبکه و خدمات و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فنی، زیرساختی و تجاری کشور تصویب و نحوه پوشش خانوارها، میزان حمایت‌های مالی دولتی از محل حق‌السهم اپراتور‌ها و نحوه نظارت بر اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی