کد خبر: ۳۹۲۱۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۰

چگونه گوشی را تبدیل به اسکنر کنیم

با این ترفند برای موبایل دیگر موقع ثبت‌نام یا کار‌های دیگر نیازی نیست برای اسکن کردن مدارک خود به سراغ افراد دیگر یا بیرون از خانه بروید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» اندروید را می‌توان به عنوان یک سیستم عامل عالی با عملکرد بسیار فوق‌العاده برای گوشی‌های موبایل توصیف کرد. ترفند‌های موجود در سیستم عامل اندروید موجب شده است تا بتوان از این دستگاه به سادگی در زمینه‌های مختلف، استفاده کرد.
در واقع اندروید یک سیستم عامل محبوب و قدرتمند است که به کاربر خود امکانات متنوعی را ارائه می‌کند؛ بنابراین، گوشی‌های اندرویدی در هر زمینه‌ای امکانات جالبی دارند که باز هم با انجام یک سری کار‌های کاربردی که ما آن‌ها را ترفند می‌نامیم، می‌توانید امکانات بیشتری را هم به آن‌ها اضافه کنید.
ممکن است رابط کاربری گوشی شما ظاهر ساده‌ای داشته باشد که بخواهید خودتان آن را تغییر دهید. شاید هم بخواهید با داشتن تنها یک گوشی، خود را از داشتن دستگاه‌های دیگر بی‌نیاز کنید.
از این رو برخی از ویژگی‌ها و ترفند‌های گوشی اندروید می‌توانند کار‌های روزمره هر یک از ما ساده‌تر از چیزی که می‌توانید تصور کنید، نمایند و به مرور شاید حتی تا به حال یکبار هم چیزی از آن‌ها نشنیده و استفاده نکرده باشید و از روش‌های قدیمی که می‌توانند زمان زیادی را به خود اختصاص دهنده کمک بگیرید.
در این گزارش شما را با برخی از مهم‌ترین ترفند‌های گوشی‌های اندرویدی آشنا می‌سازیم تا بتوانیم هر چه سریعتر و بهتر از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.
تبدیل گوشی به یک اسکنر
با این ترفند برای موبایل دیگر موقع ثبت‌نام یا کار‌های دیگر نیازی نیست برای اسکن کردن مدارک خود به سراغ افراد دیگر یا بیرون از خانه بروید. تنها لازمست کاری که در این بخش می‌گوییم را انجام دهید:
۱. برنامه دوربین را باز کنید.
۲. گزینه More را انتخاب کنید.
۳. گزینه Scan Document را انتخاب کنید.
در ادامه می‌توانید آن را به پی دی اف تبدیل کنید یا حتی اسکن سیاه و سفید یا رنگی از آن بگیرید.
تبدیل گوشی به دسته بازی
این آموزش یکی از جالب‌ترین ترفند‌های موبایل برای گیمر‌ها شمرده می‌شود. اگر دوست دارید که گوشی خود را به دسته بازی کامپیوتر، حتی فرمان بازی‌های ماشینی تبدیل کنید، روی گوشی خود اپلیکیشن PC Remote را دانلود و نصب کنید.
البته باید نسخه کامپبوتر را هم روی سیستم خود نصب و اجرا کنید. این اپلیکیشن خدمات بیشتری را هم ارائه می‌کند. توجه داشته باشید که برای اتصال از وای‌فای کمک می‌گیرد؛ پس هر دو دستگاه را به یک اینترنت وای‌فای وصل کنید.
تاریخچه اعلان‌های پاک شده
این گزینه به عنوان یکی از ترفند‌های گوشی اندروید بیشتر در گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شود. کاربران گلکسی می‌توانند تاریخچه اعلان‌های خود را از تمام برنامه‌ها در بخش تنظیمات چک کنند. پس هر وقت اعلانی را پاک کردید، می‌توانید:
۱. وارد تنظیمات شوید و به پایین بروید.
۲. به بخش Notifications بروید.
۳. روی Advanced Settings بزنید.
۴. Notification history زا انتخاب و فعال کنید.
ضد سرقت کردن گوشی
در تنظیمات گوشی خود، Find my device را فعال کنید و اگر روزی به اشتباه گوشی خود را گم کردید، همین عبارت را در مرورگر گوشی فرد دیگری جستجو کرده و جیمیل خود را وارد کنید. با این کار می‌توانید لوکیشن گوشی خود را ببینید و حتی اگر دزدیده شده، اطلاعات آن را پاک کنید.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی