کد خبر: ۳۹۴۰۳
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

نحوه پیدا کردن اعلان‌های مزاحم در گوشی

شما می‌توانید با لمس و نگه داشتن انگشت خود روی اعلان موردنظر برای چند ثانیه، نام برنامه ارسال‌کننده نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید؛ این کار را دستگاه برای شما به سادگی انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» اندروید را می‌توان به عنوان یک سیستم عامل عالی با عملکرد بسیار فوق‌العاده برای گوشی‌های موبایل توصیف کرد. ترفند‌های موجود در سیستم عامل اندروید موجب شده است تا بتوان از این دستگاه به سادگی در زمینه‌های مختلف، استفاده کرد. در این گزارش سعی می‌شود شما را با چند ترفند آشنا کنیم.
آیا شما به صورت مداوم از برنامه‌های گوناگون نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید؟ آیا نمی‌دانید که نوتیفیکیشن‌ها از کدام برنامه‌ها ارسال می‌شوند؟ شما می‌توانید با لمس و نگه داشتن انگشت خود روی اعلان موردنظر برای چند ثانیه، نام برنامه ارسال‌کننده نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید؛ این کار را دستگاه برای شما به سادگی انجام خواهد داد.

مدیریت نوتیفیکیشن برنامه‌ها

هنگامی که نام اپلیکیشن ارسال‌کننده نوتیفیکیشن مشخص شد، کافی ا‌ست انگشت خود را روی آن قرار داده و نگه دارید تا گزینه مربوط به اطلاعات را مشاهده کنید. شما می‌توانید در این بخش، مسدودسازی نمایش نوتیفیکیشن‌ها را انجام دهید و بدین ترتیب از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

فعال‌سازی حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode)

با این که حالت توسعه‌دهنده از ترفند‌های شناخته شده به حساب می‌آید، اما به دلیل اهمیت بسیار زیادی که دارد، قصد داریم آن را به عنوان نخستین ترفند اندروید در این مقاله معرفی کنیم. وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش درباره تلفن (About Phone)، هفت بار روی شماره ساخت دستگاه (Build Number) ضربه بزنید. در ادامه کار با شمارش معکوس روی صفحه مواجه خواهید شد که در نهایت هم یک پیام تبریک (congratulations) نمایش داده می‌شود.

نمایشگر خود را آینه کنید

آیا شما مالک Chromecast هستید؟ در این حالت می‌توانید با استفاده از عملکرد Cast، نمایشگر اندروید و سایر برنامه‌های موردنظرتان را آینه کنید. برای انجام این کار باید وارد منوی تنظیمات سریع شوید و گزینه Screen Cast را انتخاب کنید. در ادامه دستگاه، کروم کست شما را پیدا خواهد کرد.
این قابلیت می‌تواند برای بازی کردن روی نمایشگر بزرگ‌تر، نمایش تصاویر برای خانواده یا دوستان و همچنین پخش موسیقی با صدای بلندتر از طریق اسپیکر‌های قدرتمند، مفید باشد. البته تعداد زیادی از برنامه‌ها همانند یوتیوب دارای دسترسی‌های جداگانه و اختصاصی برای دسترسی راحت‌تر هستند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی