کد خبر: ۴۱۱۶۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۰

آینده نامشخص تلگرام در اروپا؛ قوانین سخت‌گیرانه‌تر در راهند

اتحادیه اروپا با اتخاذ رویکردی محتاطانه، در حال رصد افزایش تعداد کاربران پلتفرم پیام‌رسان تلگرام در قلمرو خود است. این پلتفرم محبوب به سرعت در حال نزدیک شدن به آستانه‌ای است که در صورت عبور از آن، ملزم به رعایت الزامات سخت‌گیرانه‌تر در خصوص محتوای آنلاین خواهد شد.

به گزارش نبض فناوری، مصوبه اخیر اتحادیه اروپا شمول خود را به تمامی پلتفرم‌های آنلاین تعمیم می‌دهد. با این وجود، غول‌های فناوری به دلیل پتانسیل انتشار محتوای مضر در پلتفرم‌هایشان، تحت نظارت و الزامات دقیق‌تری قرار خواهند گرفت.

تلگرام با 41 میلیون کاربر در اتحادیه اروپا، در حال حاضر از آستانه 45 میلیونی “پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ” (VLOP) فاصله دارد. با این حال، رشد سریع این پلتفرم، نگرانی‌هایی را در اتحادیه اروپا برانگیخته است.

کمیسیون اروپا به عنوان نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، در حال برقراری ارتباط با تلگرام و رصد دقیق تحولات این پلتفرم است. هدف این نهاد، اطمینان از انطباق تلگرام با قوانین جدید در صورت رسیدن به آستانه VLOP است.

در صورت تبدیل شدن تلگرام به یک VLOP، این پلتفرم ملزم به انجام اقدامات گسترده‌تری برای کنترل محتوای غیرقانونی و مضر خواهد بود. این اقدامات شامل افزایش شفافیت، سرمایه‌گذاری در سیستم‌های نظارتی و همکاری نزدیک با مقامات دولتی می‌شود.

اعمال این الزامات بر پلتفرمی مانند تلگرام که به دلیل تمرکز بر حریم خصوصی شناخته شده است، چالش‌های قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. تلگرام باید راهی برای حفظ تعادل بین حریم خصوصی کاربران و نیاز به کنترل محتوای مضر بیابد.

در حال حاضر، مشخص نیست که تلگرام به آستانه VLOP خواهد رسید یا خیر. با این وجود، اتحادیه اروپا به طور جدی این موضوع را رصد می‌کند و در صورت لزوم، برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر بر این پلتفرم تردید نخواهد کرد.

منبع/تکنا

برچسب ها: تلگرام هند
ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی