کد خبر: ۱۵۴۹۸
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۷

ساخت دوربین‌های پلاک خوان شهری

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان درباره ساخت بومی دوربین‌های پلاک‌خوان شهری توضیح داد.

به گزارش «نبض فناوری»، نسیم توکل رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان اظهارکرد: طبق بررسی های انجام شده متاسفانه در زمینه دوربین های پلاک خوان دچار ضعف های بودیم که این ضعف ها بیشتر در بخش های غیر جاده‌ای دیده می شد.

او افزود: به طور کلی دوربین های پلاک خوان جاده ای و غیرجاده ای داریم که دوربین های غیر جاده ای در فروشگاه ها، کارخانه ها و ادارات هم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: دوربین های که در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرند دوربین های ساده ای هستند که قابلیت ثبت و ضبط پلاک خودرو را برای شرایط حساس ندارند به همین دلیل شرکت ما به فکر تولید دوربین های پلاک خوانی بود که قابل استفاده در سطح شهر باشد.

او ادامه داد: به همراه سه نفر از متخصصان در سطح دکتری، ارشد الکترونیک و برنامه نویسی در طول یک سال ونیم پی درپی توانستیم به دانش تولید این دوربین دست پیدا کنیم.

توکل گفت: برای تولید دوربین های پلاک خوان در سطح شهر نیازمند قطعات و تجهیزاتی برای نصب روی همین دوربین های ساده بودیم که از لحاظ اقتصادی بسیار هزینه بردار بوده اما شرکت به کمک محققان ایرانی با یک برنامه نویسی جدید در کنار توسعه دوربین های عادی توانست دوربین های پلاک خوانی را که قابل استفاده در سطح شهر هستند، به بازار ارائه دهیم.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان بیان کرد: این تکنولوژی از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و نکته بسیار حائز اهمیت این است که تا قبل از تولید این محصول توسط شرکت ما هیچ نمونه و مشابه خارجی از این محصول وجود نداشت بلکه ما فناوری این دوربین ها را در اختیار یکی از شرکت های چینی قرار داده‌ایم.

او با اشاره به اینکه پایه و اساس کار شرکت ما تحقیق و توسعه است، اظهار کرد: سیاست کاری ما ارائه محصول نبوده و نیست بلکه ما فناوری و تکنولوژی این دوربین ها را در اختیار تولید کنندگان دوربین های پلاک خوان جاده ای قرار داده ایم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
خدا لعنتتون كنه
0
0
ناشناس
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
خائن.
0
0
ناشناس
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
خائن.
0
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی