کد خبر: ۱۹۵۱۱
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

نحوه راه اندازی کسب و کار در 8 مرحله

امروزه برخی از کسب و کارهای نوپا توانسته اند جای خود را در دنیای بزرگ تجارت باز کرده و برای صاحبانشان آورده های مادی ومعنوی زیادی به همراه داشته باشند؛ در ادامه مراحلی که برای راه اندازی کسب وکار لازم است را شرح خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»، شروع کسب و کار به تلاش زیادی نیاز دارد. الزامات قانونی و توسعه استراتژیک خود طاقت فرسا هستند. ما به دنبال ترساندن شما از کارآفرینی نیستیم بلکه می خواهیم واقع بین باشیم بدین ترتیب راه اندازی تجارت شخصی 100درصد امکان پذیر است. این اتفاق به زمان، تلاش و به طور بالقوه چند شکست نیاز دارد.

نحوه راه اندازی کسب وکار

در این مرحله ممکن است فکر کنید که از کجا شروع کنید. آیا باید روی نام و نشان تجاری خود کار کنید یا ساختار کسب و کار خود را بسازید؟ آیا منطقی است که از قبل درخواست وام بدهید یا بر توسعه محصول تمرکز کنید؟

دانستن گام های درست در این زمینه مشکل است. اما سخت نگیرید در شروع فعالیت شخصی همه چیز مورد آزمون و خطا است. مراحلی وجود دارد که می توانید برای شروع تجارت خود دنبال کنید. در ادامه آن ها را می بینیم:

1- تعیین کنید که آیا کارآفرینی همان چیزی است که می خواهید

قبل از اینکه به جزئیات کسب و کار خود بپردازید، بهتر است خود و وضعیت خود را بررسی کنید.

چرا می خواهید یک کار تجاری راه اندازی کنید؟ آیا پول، آزادی و انعطاف پذیری است یا دلیل دیگری دارد؟

مهارت های تو چیست؟

چه صنایعی را می شناسید؟

آیا می خواهید خدمات یا محصولی ارائه دهید؟

چه مقدار سرمایه دارید؟

آیا این یک کار تمام وقت یا پاره وقت خواهد بود؟

پاسخ شما به این نوع سوالات به شما کمک می کند تا تمرکز خود را بیشتر کنید.

این مرحله قرار نیست شما را از شروع کار منصرف کند. بلکه اینجاست که شما را به فکر و برنامه ریزی سوق می دهد. برای شروع یک کار موفق فقط اشتیاق کافی نیست.

شما باید برنامه ریزی کنید، اهداف تعیین کنید و مهمتر از همه  خودتان را بشناسید. نقاط قوت شما چیست؟ نقاط ضعف شما چیستند؟ اینها چه تاثیری در عملیات روزمره دارند؟ برای فهمیدن این مسئله می توانید تجزیه و تحلیل SWOT را روی خود انجام دهید. با شروع کار، کسب و کار شما بر زندگی شما مسلط خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید کاری که انجام می دهید چالش برانگیز است، اما کاملاً خارج از تخصص شما نیست.

2-ایده خود را اصلاح کنید

وقتی دانستید که چرا می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، وقت آن است که ایده خود را پیدا کنید و توسعه دهید. به احتمال زیاد، شما پس از گذراندن ارزیابی شخصی خود، چیزی در ذهن خود دارید.

اکنون کافی نیست که فقط فکر کنید ایده خوبی دارید و با آن شروع می کنید. شما باید مطمئن شوید که نیازی در آن زمینه وجود دارد. شما همچنین باید ببینید که آیا این ایده پایدار است یا خیر.

3- انجام تحقیقات بازار

هنگامی که در مورد شغلی متناسب با اهداف و سبک زندگی خود تصمیم گرفتید، وقت آن است که ایده خود را ارزیابی کنید. چه کسی محصول یا خدمات شما را خریداری می کند؟ رقبای شما چه کسانی خواهند بود؟ این فرایند به شما کمک می کند تا از فرصت، پیشنهاد، اندازه بازار و رقابت در بخش برنامه خود استفاده کنید.

روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد از جمله:

انجام جستجوی در گوگل

صحبت با افرادی که هم اکنون در صنعت هدف شما کار می کنند

خواندن کتاب در زمینه صنعت انتخابی

تحقیق درباره افراد کلیدی

خواندن سایتهای خبری مرتبط و مجلات صنعتی

شرکت در یک کلاس یا دو کلاس (در صورت امکان).

4-برنامه کاری خود را بنویسید

اگر به دنبال تأمین مالی خارجی هستید، یک طرح تجاری ضرورت دارد. حتی اگر خودتان سرمایه گذاری کنید، طرح تجاری به شما کمک می کند تا بفهمید برای شروع کار چقدر پول لازم دارید، برای سودآوری کسب و کار شما چه کاری لازم است ، چه کاری باید انجام شود.

5-تجارت خود را قانونی کنید

ثبت کسب و کار شما اولین قدم در جهت واقعی سازی آن است. با این حال، همانند مرحله ارزیابی شخصی، وقت بگذارید تا مزایا و معایب نهادهای مختلف تجاری را بشناسید.

در صورت امکان، جزئیات را با یک وکیل شرح دهید. این نقطه ای نیست که در آن اشتباه کنید. همچنین باید مجوزها و پروانه های مناسب کسب و کار را دریافت کنید. بسته به مشاغل، ممکن است مقررات شهر، شهرستان یا کشور نیز وجود داشته باشد. این زمان، وقت بررسی بیمه و یافتن یک حسابدار خوب است.

6-تجارت خود را تأمین مالی کنید

بسته به اندازه و اهداف سرمایه گذاری شما، ممکن است لازم باشد از یک سرمایه گذار یا از یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر تأمین مالی کنید. اما  بیشتر مشاغل کوچک با وام، کمک از طرف دوستان و خانواده و غیره شروع می شوند.

7-مکان کسب و کار خود را انتخاب کنید

برنامه کسب و کار شما ارائه شده، مائل تامین مالی بررسی شده و اکنون زمان راه اندازی کسب وکار است. اگر تجارت شما آنلاین است و نیازی به مکان ندارید ، احتمالاً به دنبال ایجاد وب سایت و سبد خرید هستید. شاید بتوانید به جای اجاره یا خرید فضای اداری، در یک دفتر کار در منزل یا محل کار خود کار کنید. موقعیت مکانی کسب و کار شما نوع مشتری شما را تعیین می کند. اگرچه یک مکان عالی لزوما موفقیت شما را تضمین نمی کند، اما یک مکان بد می تواند به شکست منجر شود.

8-برای رشد آماده شوید

چه اولین کارتان باشد یا باید انتظار اشتباه را از خود داشته باشید. این طبیعی است و تا زمانی که از آنها بیاموزید، مفید نیز هست.

بهترین کاری که می توانید برای این است که فرایندهای بررسی را برای کمک به تصمیم گیری تنظیم کنید. این جایی است که طرح ناب یا طرح تجاری کامل( که شما روی آن کار کرده اید)به اجرا در می آید. اگر برنامه خود را به روز دارید، جلسات بررسی ماهانه را تنظیم کنید تا استراتژی خود را مرور کرده و پیش بینی های ماه ، سه ماهه و سال آینده را توسعه دهید. این روشی ساده برای پیگیری عملکرد و تصمیم گیری فعالانه بر اساس نتایج واقعی است. بنابراین، به جای واکنش در برابر موقعیت های بد، شما در حال آماده سازی آنها هستید و با اطمینان با عدم اطمینان روبرو می شوید.

راه های زیادی برای ایجاد یک استارتاپ موفق وجود دارد؛ اما دلایل اساسی موفقیت شرکت های نوپا این است که آنها یک محصول یا خدمات قابل استفاده و منحصر به فرد ارائه می دهند؛ از پشتوانه مالی کافی برخوردارند و برای موفقیت در کسب و کار خود بی وقفه در تلاش هستند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی