کد خبر: ۲۰۴۴۵
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

چگونه ICT بر آینده گردشگری تأثیر می‌گذارد؟

کارشناس صنعت توریسم گفت: اگر می خواهیم صنعت توریسم و گردشگری در کشور پا بگیرد و گردشگر از طریق ICT به ایران بیاید، ابتدا باید دولت الکترونیک را در کشور راه‌اندازی و تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه فناوری‌های نوین در تمامی حوزه‌ها به ویژه صنعت توریسم و گردشگری رسوخ پیدا کرده است و این مهم سبب ایجاد تحول و توسعه این صنعت شده است. باید اذعان کرد که دنیای امروز به شکل گریزناپذیری تبدیل به دهکده جهانی با ارتباط گسترده شده است. اطلاعات وفناوری استفاده از آن امروزه به شکلی به عنوان یکی از کلید‌های اصلی در توسعه کشور‌ها به ویژه کشور‌های جهان سوم مطرح است. از سوی دیگر توریسم به فراخور گذشت زمان امروزه به عنوان صنعتی درآمدزا و نجات دهنده برای کشور‌های مختلف تبدیل شده است.

گفتنی است؛ کشور‌های خارجی از جمله ترکیه با استفاده از صنعت توریسم و گردشگری توانست علاوه براشغالزایی برای جوانان، چرخه اقتصادی خود را به گردش در بیاورد؛ بنابراین ایران نیز می‌تواند با احیای این صنعت و با بکارگیری از فناوری‌های نوین حیات دوباره به این صنعت اشغالزا بدهد؛ بنابراین لزوم توجه به توریسم و استفاده از فناوری‌های نوین در جهت گسترش آن و استفاده کردن از مزایای بیشمار اقتصادی برای کشور‌ها در جهت توسعه تحقیق وپژوهش پیرامون آن و رابطه بین گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه توریسم را ضروری ساخته است.

امروزه ICT در نزد متخصصان علوم و فنون گوناگون، از جایگاه رفیعی برخوردار است، در واقع تکنولوژی جدید و نوظهوری است که بشر در قرن جدید، قصد دارد تا با استفاده از آن، یک جهش سیگنالی و بزرگی را در عرصه علوم مختلف، به انجام برساند.

در همین راستا میلاد عظیمی کارشناس صنعت گردشگری در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» گفت: اگر می‌خواهیم صنعت توریسم و گردشگری در کشور پا بگیرد و گردشگر از طریق ICT به ایران بیاید، ابتدا باید دولت الکترونیک را در کشور راه‌اندازی و تقویت کنیم. یعنی سازمان‌ها و ارگان‌ها و امکانات کشور در فضای اینترنتی معرفی شود.

در همین رابطه تمامی دستگاه‌ها و مراکزی که به نوعی با مقوله گردشگری در ارتباط هستند، باید حداقل یک وب سایت دو زبانه مالتی مدیا در اختیار داشته باشند. باید از کانال وب سایت با گردشگر در ارتباط باشند تا ارتباطات سریع‌تر و با هزینه کم تری انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: تکنولوژی در صنعت گردشگری طی سال‌های اخیر، نه فقط برای توسعه راه‌های ارتباطی به کار رفته بلکه در بخش روش‌های رزرو و جستجوی اطلاعات نقش فزاینده‌ای داشته است. همچنین علاوه بر این، بررسی‌ها نشان داده که شهر‌ها و مقاصد گردشگری لزوما بر روی تجربه گردشگران متمرکز نیست، بلکه بیشتر به ارتقای استاندارد‌های سطح زندگی ذی‌نفعان خود به عنوان ساکنان و شرکت‌های محلی توجه دارند، بنابراین هدف اصلی برای اجرای فناوری‌های هوشمندتر، کارآمدتر ساختن زندگی روزمره به جای افزایش تجربه گردشگران است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر آنچه که بیشتر به چشم می‌خورد این است که همراهی و همسو بودن با فن‌آوری اطلاعات در صنعت گردشگری ضروری و لازم‌الاجرا است. امروز می‌توان به وضوح مشاهده کرد برخی فعالان اصلی صنعت گردشگری به طور واقعی پیشرفت کرده و اطلاعات و خدمات اینترنتی گسترده‌ای را از طریق شبکه‌های اینترنتی خود به اقصی‌نقاط جهان مخابره می‌کنند.

عظیمی گفت: گام نخست در فناوری ارتباطات و اطلاعات ایجاد بانک اطلاعاتی قوی و قابل استفاده است. وجود بانک اطلاعاتی از ابزار‌های این فناوری است و با استفاده از آن و برنامه ریزی منظم می‌توان با سرعت بالایی فعالیت‌های گسترده‌ای را به انجام رساند. همچنین شناخت دقیق جاذبه‌های گردشگری شهرستان و جمع آوری اطلاعات دقیق آن‌ها و ثبت در بانک اطلاعاتی است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی