کد خبر: ۲۱۴۴۱
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

فراخوان حضور استارتاپ‌های گردشگری در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی تمدید شد

مهلت شرکت استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف در جشنواره‌های گردشگری اکسپو۲۰۲۰دبی، به مدت یک ماه تمدید شد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از روابط عمومی دبیرخانه تخصصی برگزاری این جشنواره‌ها، فراخوان شرکت در جشنواره‌های سه‌گانه‌‌ «ایده‌ها و استارتاپ‌های برتر»، «نوآوری در آژانس‌های مسافرتی» و «نوآوری در هتلداری» تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید و علاقه‌مندان می‌توانند در فرصت باقی‌مانده در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

پاویون گردشگری ایران در اکسپو۲۰۲۰دبی، اعلام کرده افتتاحیه عمومی اکسپو به مدت ۱۰ روز (از روز۱اکتبر تا ۱۰ اکتبر) به طول خواهد انجامید و هماهنگی‌های لازم برای افتتاح جشنواره‌های سه‌قلوی گردشگری، در یکی از روزهای افتتاحیه‌ اکسپو انجام شده و پرچم جشنواره‌های سه‌قلو در پاویون گردشگری ایران بالا خواهد رفت.

پاویون گردشگری ایران اعلام کرده داوری جشنواره‌ها در دو مرحله صورت می‌گیرد و یک داور از سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) نیز در هییت داوران حضور دارد. کل فرایند داوری از ابتدا تا پایان، زیر نظر وزارت میراث فرهنگی و یونیدو صورت می‌گیرد.

دبیرخانه جشنواره‌های سه‌گانه استارتاپ‌ها و تیم‌های نوآور گردشگری اعلام کرده در غربالگری اولیه تعدادی از استارتاپ‌ها و هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی انتخاب و برای ارائه نوآوری‌هایشان به اکسپو اعزام می‌شوند و مرحله دوم شامل امتیازدهی به گروه‌های اعزامی است.

ماموریت جشنواره‌های سه‌قلوی نوآوری در گردشگری توسعه صنعت گردشگری تعریف و برنامه‌ریزی و برگزاری آن‌ها از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجموعه سرو بنیان ادبی(سبا) واگذار شده است.

هدف اصلی برگزاری جشنواره‌های سه‌قلو معرفی نوآوری‌های گردشگری در سطح بین‌المللی، تقویت برند ملی ایران در حوزه گردشگری و جذب گردشگرها و سرمایه‌گذاران خارجی برای بخش نوآورانه گردشگری کشور عنوان شده است.

در جشنواره ایده‌ها و استارتاپ‌ها، ایده‌ها از جنبه نوآورانه بودن، قابل اجرا بودن، اقتصادی بودن و درآمدزا بودن مورد بررسی قرار می‌گیرند و در بخش استارتاپ‌های در حال فعالیت، اینکه استارتاپ تا چه اندازه قابل سرمایه گذاری است، چقدر نوآورانه است و ایده محوری آن چیست ارزیابی می‌شوند.

به دنبال اعلام رسمی تمدید فراخوان ثبت‌نام تا پایان مهرماه ۱۴۰۰، همه استارتاپ های حوزه گردشگری، هتل‌ها و مراکز تفریحی و آژآنس‌های بند الف و بند ب می‌توانند در این جشنواره‌ها شرکت کنند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت saba.co.com مراجعه و فرم‌های شرکت در این جشنواره‌ها را به صورت آنلاین پر کنند.

پیش از این «حامد دستفروشان»، دبیر تخصصی دبیرخانه جشنواره‌های سه‌گانه نوآوری گردشگری در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته بود که منتخبان این جشنواره‌ها برای ارائه نوآوری‌های‌شان به اکسپو اعزام می‌شوند و آنجا در قالب استیج ایده، محصول و خدمات‌شان را ارائه می‌دهند.

اکسپوی دبی، قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار گردد، اما همه گیری بیماری کرونا اجازه اجرای آن را در سال ۲۰۲۰ نداد و به همین دلیل با یک سال تاخیر این مراسم برگزار می شود. اکسپو در سال ۲۰۲۱ در شهر دبی یکی از زیباترین و با شکوه ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.

پادشاه این کشور اعلام کرده است که قصد دارند نمایشگاه را آن چنان باشکوه و زیبا برگزار کند که چشم همه از دیدن آن تعجب کرده و شرکت کنندگان در این جشنواره حیرت زده شوند. دبی برای آنکه بتواند این مراسم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد سرمایه گذاری های هنگفتی را در نظر گرفته و تبلیغات زیادی در این راستا انجام داده است.

اهمیتی که این مراسم برای کشور امارات دارد را از روی میزان بودجه ای که برای ساخت مکان نمایشگاه اختصاص داده است نیز می توان متوجه شد. کشور امارات حدود ۴۲ میلیارد دلار هزینه کرده است تا مکانی مناسب و بسیار زیبا برگزاری این نمایشگاه را بسازد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی