کد خبر: ۲۱۴۶۱
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

سلامت روان رانندگان تاکسی‌های اینترنتی زیرذره‌بین نرم‌افزار رواشناختی

مدیرعامل استارتاپ پایش فراست افرا، از استقرار سیستم سنجش ویژگی های روانشناختی جامعه رانندگان از جمله رانندگان تاکسی های اینترنتی و تدوین نقشه روانشناختی رانندگی در سطح کشور خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه حدود 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

علی نجفی‌زاده مدیرعامل استارتاپ پایش فراست افرا، در گفتگو با خبرنگار« نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت به منظور ارزیابی ویژگی‌های روان‌شناختی مورد نیاز رانندگی برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تاسیس شده است، اظهار کرد: آزمون‌های شناختی ویژه رانندگان تاکسی و هوایی و ریلی و دریایی است که یکسری جنبه‌ها را در رانندگان می‌سنجد. استقرار سیستم سنجش ویژگی‌های روانشناختی جامعه رانندگان از جمله رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و تدوین نقشه روانشناختی رانندگی در سطح کشور از اولویت اجرایی این پروژه است.

نجفی‌زاده افزود: این استارتاپ در مرکز رشد دانشگاه شهیدبهشتی به عنوان قطب علمی این حوزه مستقر است. سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به عنوان سرمایه‌گذار و شرکت آزمونگران به عنوان نهاد همکار با این استارتاپ همکاری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آزمون و پروتکل‌ها برای اجرای این پروژه طراحی و آماده شده است. همچنین مذاکرات اولیه را برای ورود به بازار انجام دادیم؛ اما هنوز اجرایی نشده است. پیش بینی می‌کنیم ظرف سه ماه آینده این پروژه اجرایی شود.

مدیرعامل استارتاپ پایش فراست افرا، گفت: آزمون‌ها باید در یک مراکز خاصی به وسیله نرم افزاری انجام خواهد شد. زمانی که این آزمون گرفته شد برای افراد گواهینامه‌ای صلاحیت روانشناختی رانندگان صادر خواهد شد.

وی افزود: این آزمون‌ها مربوط به کارکرد‌های ذهن افراد (تمرکز، توجه و تصمیم‌گیری در مقاطع حساس) است که این آزمون‌ها از خطرات احتمالی تصادفات جلوگیری می‌کند. در حال حاضر به صورت تست نرم افزار و گیمینگ است و از نظر رواشناسی نیست. در این آزمون راننده را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهیم تا به صورت آنی پاسخ دهند.

نجفی‌زاده، میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه را حدود ۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این تقریبا ۶ نفر با یان طرح همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی