کد خبر: ۲۳۶۶۹
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۴

رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی برای صادراتی شدن دانش بنیان ها

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، بیشترین میزان ارزش افزوده را در صادرات محصولات دانش بنیان دانست و گفت: ما در این مسیر با کمترین مداخله و با استفاده از ظرفیت‌های بازیگران این اکوسیستم، از شرکت ها حمایت می کنیم.

به گزارش« نبض فناوری» سیاوش ملکی فر امروز در اولین رویداد دستاوردهای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان (تیوان) که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری برگزار شد، افزود: باور ما در صندوق آن است که ارزش افزوده در صادرات دانش بنیان نهفته است، بر این اساس در سال‌های اخیر ما با تمام توان و ابزارهایی که در اختیار داریم، تلاش داریم تا شرکت‌های دانش بنیان را صادراتی کنیم.

وی رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌ها برای صادرات را کمترین مداخله در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور عنوان کرد و یادآور شد: چنین رویکردی بر اساس این پیش فرض بوده است که اگر صندوق نوآوری و شکوفایی نبود، شرکت‌ها چگونه محصولات و کالاهای خود را صادر می‌کردند. در این مسیر شرکت‌های کارگزار صادراتی، شرکت های مدیریت صادراتی و سفارتخانه‌ها این شرکت‌ها را یاری می‌کنند.

ملکی‌فر ادامه داد: در این مسیر همچنین سعی کردیم که نهاد جدیدی ایجاد نشود و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازیگران این عرصه از صادرات شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم و رویداد امروز نیز نشان می‌دهد که در عمل چگونه عمل کردیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، به بسته حمایتی این صندوق برای توسعه صادرات دانش بنیان اشاره کرد و افزود: بسته حمایت و خدماتی ما شامل "توانمندسازی صادراتی"، "شبکه سازی صادراتی" و "تامین مالی صادراتی" می‌شود. در بخش توانمندسازی خدماتی چون آموزش و مشاوره صادراتی، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت ارائه خواهد شد.

وی حمایت از حضور مستقل شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های بین المللی و پاویون‌ نمایشگاه‌های خارجی و نمایشگاه‌های دائمی خارجی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و کمک توسعه‌ای را از خدمات شبکه سازی صادراتی این صندوق نام برد.

ملکی فر اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان در بخش تامین مالی صادراتی از خدماتی چون راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر مشترک با نهادهای مشابه و متناظر، تامین مالی شرکت‌ها و پروژه های صادراتی در قالب انواع تسهیلات و سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات نمونه سازی و راه اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور برخوردار می شوند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی