کد خبر: ۲۴۱۰۵
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

پیش‌بینی درآمد ۳۲۰ میلیارد تومانی از محل فروش محصولات ایران ساخت|پرداخت هزینه ۹۰ درصدی ثبت پتنت توسط معاونت علمی

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در نمایشگاه ایران ساخت سال گذشته که به صورت مجازی برگزار شد تا کنون ۳۲۰ میلیارد تومان فروش قطعی داشتیم که از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت کردند.

محمدحسین بهشتی سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران ساخت زیرساخت‌های کاملی دارد و چندین سال است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹ هزار محصول در سایت ایران ساخت موجود است. همچنین در نمایشگاه سال گذشته که به صورت مجازی برگزار شد تا کنون ۳۲۰ میلیارد تومان فروش قطعی داشتیم که از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم اگر شرکتی بخواهد به یک شرایط خوب و پایدار دست پیدا کند باید حتما در حوزه صادرات کار کند، چرا که این مهم سبب ایجاد رقابت بین محصولات خارجی می‌شود. به هر جهت نیاز داخلی محدود است، اما نیاز خارجی نامحدود؛ لذا کاری که در حوزه صادرات انجام شده این است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کریدور توسعه صادراتی را به همین منظور راه‌اندازی کرده است. همچنین صندوق توسعه صادرات در جهت حمایت از تجهیزات ایران ساخت توسط بخش خصوص شکل گرفته است. این خدمات نه برای محصولات ایران ساخت بلکه برای کل دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌دهیم.

پیش‌بینی درآمد ۳۲۰ میلیارد تومان از محل فروش محصول ایران ساخت|پرداخت هزینه ۹۰ درصدی ثبت پتنت توسط معاونت علمی
بهشتی افزود: در بخش دانش‌بنیان محصولی را برای صادارت زمانی پذیرش می‌کنیم که مراحل تست و ارزیابی را طی کرده باشد. همچنین محصول توسط شرکت بومی‌سازی شده و مجوز و تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده باشد.

وی تأکید کرد: کاری که معاونت علمی و فناوری برای ثبت پتنت و دانش انجام داده، این است که کانون پتنت را راه‌اندازی کرده است تا افراد صاحب دانش دانش و اثر با مراجعه به سایت درخواست را ارائه و بعد از ارزیابی اگر پذیرفته شدند حدود ۹۰ درصد هزینه ثبت پتنت را معاونت علمی پرداخت می‌کند و مابقی را خود صاحب دانش می‌پردازد.

بهشتی گفت: در حوزه صادرات هرکاری یکسری آماگی می‌خواهد و هر شرکتی می‌خواهد وارد این حیطه شود و معاونت راهنمایی و آموزش‌های لازم را در اختیارشان قرار می‌دهیم. در همین راستا پایگاه‌های کریدور صادراتی در این زمینه کمک شایانی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که در دوره نهمین نمایشگاه حداقل مشابه سال قبل داشته باشیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی