کد خبر: ۳۹۴۹۷
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

هر آنچه که درباره باتری گوشی‌های شیائومی بدانید

در تمام گوشی‌های هوشمند، تمام شدن شارژ باتری موضوع بسیار مهمی است. شاید مهمترین ترفند گوشی‌های شیائومی، همین قابلیت داخلی آن برای تنظیمات باتری گوشی باشد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه اکثر افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند و کنار آن دانستن برخی از ترفند به طور لازم و ضروری است. برای دسترسی به مهمترین ترفند‌های شیائومی و امکانات مخفی شیائومی، راهکار‌های مختلفی وجود دارد.
رابط کاربری MIUI شیائومی یکی از بهترین رابط‌های کاربری در میان گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شود. اما برای استفاده بهتر از این رابط کاربری و بهتر است که از قابلیت‌های گوشی شیائومی آگاهی داشته و به ترفند‌های شیائومی در این زمینه مسلط باشیم.
یکی از جالب‌ترین ترفند‌های مخفی گوشی شیائومی امکان شخصی‌سازی کردن گوشی هوشمند خود بدون نیاز به اپلیکیشن‌های خارجی است، البته در MIUI ۱۲ به اپلیکیشن Theme Editor نیاز خواهید داشت.
اما برای تغییر تم در نسخه‌های قدیمی‌تر گوشی‌های شیائومی، می‌توانید وارد قسمت Themes در Home شوید و تم‌های جدید را دانلود کنید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که کل تم را برای گوشی فعال کنید یا فقط بخش‌هایی از آن را برای گوشی خود استفاده کنید.
به علاوه با رفتن به قسمت Display در تنظیمات (Settings) به عنوان یکی از امکانات گوشی شیائومی می‌توانید ویژگی‌های مختلفی را شخصی‌سازی کنید:
حالت مطالعه: این حالت (Reading mode)، برای جلوگیری از خستگی چشم، نور آبی نمایشگر را کاهش می‌دهد. می‌توانید این قابلیت شیائومی را در زمان‌های بخصوصی خاموش یا روشن کنید.
بخش Colors and Contrasts: در این قسمت می‌توانید دمای سفیدی و شدت اشباع رنگ را تغییر دهید.
حالت همیشه روشن (Always-on): با فعال کردن این ویژگی، آیکون‌های نوتیفیکیشن، تاریخ و زمان را وقتی نمایشگر «Off» است، خواهید دید. اگر گوشی شما بخصوص نمایشگر AMOLED دارد، این قابلیت کاربردی است.
فونت‌های سیستم: همچنین می‌توانید اندازه و نوع فونت را در این بخش شخصی‌سازی کنید.
دو بار لمس برای روشن کردن نمایشگر: برای استفاده از قابلیت‌های گوشی شیائومی به عنوان یکی از ترفند‌های گوشی شیائومی، می‌توانید قابلیت Dual Touch را برای روشن کردن نمایشگر با دو بار لمس، به جای فشردن دکمه پاور، فعال کنید.
قابلیت Raise to wake: این ویژگی در آیفون اپل نیز وجود دارد و به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های مخفی گوشی شیائومی با فعال کردن آن، هر موقع گوشی را بردارید، نمایشگر فعال می‌شود.
در تمام گوشی‌های هوشمند، تمام شدن شارژ باتری موضوع بسیار مهمی است. شاید مهمترین ترفند گوشی‌های شیائومی، همین قابلیت داخلی آن برای تنظیمات باتری گوشی باشد. به این ترتیب، برای دسترسی به تنظیمات حالت‌های مختلف باتری به عنوان یکی از ترفند‌های گوشی شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
وارد قسمت Security و سپس Battery شوید.
اکنون به قسمت نمایه‌های باتری Battery profiles بروید.
یا ابتدا وارد تنظیمات (Settings) و سپس به قسمت Additional settings و بعد Battery بروید.
در اینجا می‌توانید حالت‌های پیش فرض (Default)، Marathon و Sleep را انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که از درصد مشخصی به بعد، به صورت خودکار گوشی در حالت Battery saver قرار بگیرد. به عنوان مثال، در حالت Marathon وقتی شارژ باتری به ۱۵ درصد برسد، گوشی به حالت Battery saver می‌رود یا در حالت Sleep باتری بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح در حالت خواب قرار می‌گیرد و شارژ کمتری مصرف می‌شود. دقت کنید که این مورد یکی از بهترین ترفند‌های شیائومی است که با اجرای آن سهم گسترده‌ای از دردسر‌های شارژدهی باتری گوشی شما مرتفع می‌شود.
کد‌های مخفی گوشی شیائومی
یکی دیگر از ترفند‌های گوشی شیائومی استفاده از کد‌های مخفی است که با شماره‌گیری آن‌ها می‌توانید به اطلاعات گوشی خود دست پیدا کنید. تعدادی از این کد‌های مخفی گوشی شیائومی عبارتند از:
دسترسی به شماره منحصر به فرد هر گوشی شیائومی: #۰۶#*
نمایش اطلاعات گوشی (باتری، وای فای و سایر اطلاعات): *#*#۴۶۳۶#*#*
نمایش اطلاعات رفع مشکلات ایمیل: *#*#۳۶۲۴۵#*#*
برای تست کردن سخت‌افزار (نسخه، بلوتوث، باتری، او تی جی و اسپیکرها): *#*#۶۴۶۶۳#*#*
بازگشت به تنظیمات کارخانه: *#*#۷۷۸۰#*#*
برای دسترسی به مک آدرس وای فای: *#*#۲۳۲۳۳۸#*#*

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی