کد خبر: ۴۱۲۱۸
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

گوشی هوشمند جدید سونی برای علاقه‌مندان به عکاسی

نسل ششم گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این شرکت پر از ویژگی‌های دوربین‌محور است که در واقع می‌تواند نظر کاربران مهمترین دستگاه‌های رقیب آن، یعنی آیفون و پیکسل، را به سمت خود برگرداند.

سونی در گذشته یک بازیگر نسبتاً بزرگ در فضای گوشی‌های هوشمند بود، و این شرکت هر سال سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند Xperia خود را عرضه می‌کند و Xperia 1 VI که به تازگی معرفی شده، دستگاهی عالی برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای به نظر می‌رسد. به هر حال، سونی در حوزه دوربین‌ها دست و پا بسته نیست.
 
به گزارش نبض فناوری به نقل از انگجت، نسل ششم گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این شرکت پر از ویژگی‌های دوربین‌محور است که در واقع می‌تواند نظر کاربران مهمترین دستگاه‌های رقیب آن، یعنی آیفون و پیکسل، را به سمت خود برگرداند.
 
این دستگاه مجهز به زوم اپتیکال واقعی، فوکوس خودکار با کمک هوش مصنوعی و یک دوربین تله‌فوتو برای گرفتن عکس‌های ماکرو است.
 
سه دوربین در پشت آن دیده می‌شود: دوربین اصلی 24 میلی‌متری با سنسور 48 مگاپیکسلی سونی Exmor T، یک دوربین فوق‌عریض 16 میلی‌متری و یک دوربین تله‌فوتو با زوم متغیر 85 تا 170 میلی‌متری. این دوربین تله‌فوتو به کمک دوربین اصلی بزرگنمایی 3.5 برابر تا 7.1 برابر را ارائه می‌دهد.

در مورد فوکوس خودکار با کمک هوش مصنوعی، سونی از فناوری به نام «تخمین وضعیت انسانی» استفاده کرده است که می‌تواند موقعیت بدن و سر فرد را تشخیص دهد تا فوکوس کاملی را فراهم بیاورد. سیستم دوربین آن همچنین از فیلمبرداری با کیفیت 4K HDR با سرعت 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همه این قابلیت‌ها در اپ دوربین یکپارچه‌سازی‌شده جدید سونی با هم کار می‌کنند، بنابراین افراد برای انجام کار موردنظرشان مجبور نیستند دائماً بین نرم‌افزارهای مختلف رفت و آمد کنند.
 
همچنین شایان ذکر است که ایکسپریا VI دارای جدیدترین چیپست اسنپدراگون 8 نسل سوم، 12 گیگابایت رم و دو گزینه 256 گیگابایت و یا 512 گیگابایت برای حافظه داخلی است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته شده و از شارژ بی‌سیم 15 واتی و اشتراک باتری بی‌سیم با سایر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند.
 
نمایشگر آن از نوع OLED اما با تفکیک‌پذیری 2220 در 1080 است، در حالی که Xperia V با صفحه نمایش 4K عرضه شده بود، هرچند که چنین رزولوشن بالایی برای یک گوشی غیرضروری به نظر می‌رسد.
 
قیمت Sony Xperia 1 VI، که اکنون برای پیش‌سفارش در بریتانیا در دسترس است، از 1640 دلار شروع می‌شود.

 

/ایتنا

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی