کد خبر: ۴۱۳۹۸
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

Picsart و Getty Images هوش مصنوعی تولید تصویر خود را برای رقابت با ادوبی می‌سازند

از نظر عملکرد، این ابزار شباهت بسیار زیادی به مدل Firefly متعلق به ادوبی دارد.

اپلیکیشن ویرایش تصویر و ویدیو Picsart با همکاری Getty Images درحال ساخت یک مدل هوش مصنوعی تولید تصویر «مسئولانه و ایمن» است که با محتوای دارای مجوز آموزش داده شده است. از نظر عملکرد، این ابزار شباهت بسیار زیادی به مدل Firefly متعلق به ادوبی دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، Picsart در وبلاگ خود می‌گوید آزمایشگاه هوش مصنوعی آن درحال ساخت یک مدل سفارشی است که به مشترکین پولی این پلتفرم اجازه می‌دهد تا تصویر تولید کنند. همچنین هدف آن در توسعه این ابزار رفع نگرانی‌های دیرینه در مورد محتوای بالقوه تولیدشده توسط هوش مصنوعی است که قوانین کپی رایت را نقض می‌کنند. انتظار می‌رود این ابزار «اواخر امسال» راه‌اندازی شود و از طریق سرویس‌ APIهای Picsart در دسترس باشد.

هوش مصنوعی تولید تصویر Picsart

پروژه Picsart شباهت زیادی به مدل هوش مصنوعی Firefly متعلق به ادوبی دارد که در ابتدا به‌عنوان یک ابزار تولید تصویر مبتنی بر دستور به فتوشاپ اضافه شد و سپس به‌طور گسترده در دسترس برنامه‌های Creative Cloud قرار گرفت.

هرچند تیم Picsart اعلام کرده برای آموزش مدل‌های خود از محتوای دارای مجوز استفاده شده است، اما دقیقاً مشخص نیست که آن‌ها به چه محتوایی اشاره دارند.

Getty Images نیز تاکنون روی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری کار کرده و همکاری‌های مشابهی با Bria AI و Runway داشته است. همچنین این شرکت با انویدیا برای راه‌اندازی ابزار «Generative AI by Getty Images» همکاری کرده است.

با توجه به اینکه ادوبی مدل Firefly خود را به برنامه‌های بسیار محبوبی مانند فتوشاپ، ایلاستریتور، لایت‌روم و Express اضافه کرده، ممکن است متقاعدکردن تمام کاربران به استفاده از هوش مصنوعی Picsart کمی سخت باشد. بااین‌حال، باید منتظر معرفی رسمی این ابزار هوش مصنوعی تولید تصویر باشیم تا اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود.

/دیجیاتو

ارسال نظرات
وبگردی