کد خبر: ۲۱۸۲۷
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید محصولات آنزیمی و بیوتکنولوژی در کشور/ حمایت از ۲۵ استارتاپ در قالب این شتابدهنده

مدیر عامل شتابدهنده زیست فناوری بن دا، گفت: این شتابدهنده به عنوان نخستین شرکت دارای گواهی دانش‌بنیان در تولید محصولات آنزیمی در ایران است؛ به طوری که به مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات آنزیمی و بیولوژیک مطابق با استاندارد‌ها است.

هادی باقری مدیر عامل شتابدهنده زیست فناوری بن دا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شتابدهنده در حوزه‌های مرتبط با بیوتکنولوژی، انرژی‌های نو، انتقال فناوری‌های نوین، توسعه صنعتی، نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تاسیس کارخانه بن دا فرآور به عنوان نخستین شرکت دارای گواهی دانش‌بنیان در تولید محصولات آنزیمی در ایران است؛ به طوری که مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات آنزیمی و بیولوژیک مطابق با استاندارد‌ها را دارد. در حال حاضر توانمندی تولید درمقیاس صنعتی این مجموعه به گروه‌های آنزیم‌های صنعت غذا و دام و طیور، پروبیوتیک، استارتر کالچر‌ها و مکمل‌های بیولوژیک تقسیم می‌شود.

تولید محصولات آنزیمی و بیوتکنولوژی در کشور/ حمایت از ۲۵ استارتاپ در قالب این شتابدهندهباقری با تأکید براینکه مجموعه یک شتابدهنده در حوزه سرمایه‌گذاری است، گفت: در همین راستا برای استارتاپ و شتابدهنده‌هایی که نیاز به سرمایه گذاری داشته باشند کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شکل‌گیری کسب‌وکار در حوزه بیوتکنولوژی علاوه بر یک ایده و طرح نیاز به معماری و طراحی مدل کسب و کار، تفکر سیستمی، مدیریت استعدادها، مهارت‌های نرم و برنامه‌ریزی و همچنین سرمایه اولیه، تجهیزات، زیرساخت آزمایشگاهی و تولید صنعتی دارد. شتابدهنده بن‌دا لب و گروه توسعه بن‌دا ضمن تامین نیاز‌های یک کسب‌وکار موفق در این مسیر با شما همکاری و مشارکت می‌کنند.

باقری افزود: این شتابدهنده فضای اشتراکی و اداری را برای تیم‌ها آماده کرده است تا این تیم فعالیتشان را با سرمایه گذاری کمتر شروع کنند. اگر یک شرکتی تجربه ندارد، اما می‌خواهد بیزینس انجام دهد ممکن است شانس موفقیتش کمتر باشد معمولا شتابدهنده‌ها در کنار فضای صنعتی یا تجاری شکل می‌گیرند. این شتابدهنده یک سابقه ۲۲ ساله در حوزه‌های مختلف کسب وکار دارد.

وی اضافه کرد: گروه توسعه بن‌دا با احداث مرکز نوآوری بن‌دا شامل سه شتابدهنده بن‌دا لب (شتابدهنده تخصصی بیوتکنولوژی)، شتابدهنده نیروان (شتابدهنده تخصصی انرژی و هوش مصنوعی) و شتابدهنده اسمارت ایکس (شتابدهنده تخصصی سلامت و کشاورزی هوشمند) و همچنین یک بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه، در راستای توسعه کارآفرینی گام برداشت.

مدیرعامل این شرکت شتابدهنده گفت: تاکنون از ۲۵ پروژه و استارتاپ را حمایت کرده است. این شتابدهنده به صورت تخصصی در حوزه بیوتکنولوژی از جمله در بخش سلامت، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و صنعتی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: رویکرد دیگر این شتابدهنده این است که از استارتاپ‌های بیرونی نیز حمایت می‌کند. همچنین خودمان یکسری استارتاپ‌ها را تحت عنوان استارتاپ استودیو راه‌اندازی می‌کنیم تاز این طریق یکسری قابلیت‌های تجاری در دنیا را شناسایی کنیم. چرا که اعتقاد داریم که بیشتر کسب وکار‌ها کپی هستند، بنابراین اگر چنین کسب وکار‌هایی را در کشور راه اندازی و بومی‌سازی کنیم و در این راه یکسری استارتاپ را شناسایی کردیم و پروژه‌هایی را اجرا می‌کنیم. مثل نیاز‌های فناروانه صنایع را شناسایی کردیم. در مجموع شتابدهنده فعال در این گروه فعال است حدود ۲۵ مورد است؛ امیدواریم ظرفیت این شرکت‌ها را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.

باقری، تسهیل و تسریع رسیدن محصولات یا خدمات به بازار یا صنعت، کاهش هزینه و ریسک راه‌اندازی استارتاپ‌ها، شناسایی و رفع نیاز‌ها و موانع پیش‌روی استارتاپ‌ها با آموزش، مربیگری و شبکه‌سازی را از ماموریت‌های این شتابدهنده عنوان کرد و گفت: همچنین در حوزه نیازمندی‌های شکل‌گیری کسب‌وکار در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت‌هایی را بخش طراحی مدل کسب و کار بر مبنای نیاز بازار و صنعت، تفکر سیستمی، مدیریت استعدادها، مهارت‌های نرم و برنامه‌ریزی و سرمایه اولیه، تجهیزات، زیرساخت آزمایشگاهی و تولید صنعتی انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی