کد خبر: ۲۳۶۳۰
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

ورود بازی اندروید به ویندوز توسط گوگل

گوگل در حال توسعه اپلیکیشنی است که بازی های اندروید را به صورت محلی روی رایانه های شخصی ویندوز 10 و ویندوز 11 اجرا می کند. در ادامه اطلاعات تکمیلی راجع به آن را توضیح خواهیم داد.

به گزارش« نبض فناوری»،  وقتی اکثر مردم در مورد بازی صحبت می کنند، معمولاً رایانه های شخصی یا کنسول ها را در ذهن دارند.

بازی‌های Google Play، به زودی برای رایانه عرضه می‌شود

به گفته The Verge، گوگل بازی‌های اندروید را در سال 2022 به رایانه‌های شخصی ویندوزی می‌آورد. برنامه Google Play Games به صورت بومی روی ویندوز 10 و ویندوز 11 اجرا می‌شود. این بدان معناست که بازی ها به صورت محلی اجرا می شوند و به جریان ابری متکی نخواهند بود.

اگرچه مشخص نیست که گوگل چگونه برنامه های اندروید را در ویندوز تقلید خواهد کرد، سخنگوی گوگل گفت که آنها این برنامه را بدون پشتیبانی هیچ شرکت ثالثی مانند مایکروسافت یا بلواستکس ساخته اند. این بدان معناست که آنها احتمالاً از پایه محیطی برای اجرای برنامه های اندروید ایجاد کرده اند.

گوگل همچنین گفت که آنها خودشان این برنامه را توزیع خواهند کرد، بنابراین بعید است که در فروشگاه مایکروسافت در دسترس باشد.

بازی اندروید، اکنون راحت تر است

ورود بازی اندروید به ویندوز توسط گوگل

با این اخبار، بازی در حال حاضر راحت تر از همیشه است. پیشرفت کاربران در بازی در همه پلتفرم‌ها ذخیره می‌شود، بنابراین اگر با تلفن خود بازی می‌کنید، می‌توانید وقتی به خانه رسیدید آن را روی رایانه خود ادامه دهید.

در حالی که بسیاری از گیمرها به دلیل نمایشگرهای بزرگتر و عملکرد بهتر، بازی روی رایانه و کنسول را ترجیح می دهند، قابلیت حمل تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی در رتبه دوم قرار دارد. در مقایسه با اکثر لپ‌تاپ‌ها، عمر باتری بالاتری دارند و تراشه‌های نسل جدید موبایل اکنون با پردازنده‌های ارزان‌تر رقابت می‌کنند.

از آنجایی که به طور کلی می‌توانید بازی‌ها و برنامه‌های اندروید را در فروشگاه Google Play پیدا کنید، این بدان معناست که این توسعه‌دهندگان باید محصولات خود را در آنجا در دسترس قرار دهند و سهم بازار و حاشیه سود گوگل را بیشتر افزایش دهند.

این پیشرفت همچنین می‌تواند گیمرهای رایانه‌های شخصی آیفون را به سمت اندروید سوق دهد، به‌ویژه آن‌هایی که به بازی و حفظ پیشرفت خود در دستگاه‌ها اهمیت می‌دهند.

پلتفرم شماره یک بازی

ورود بازی اندروید به ویندوز توسط گوگل

وقتی به گوشی در جیب خود نگاه می کنید، ممکن است آن را به عنوان یک دستگاه بازی در نظر نگیرید.

به گفته شرکت تحلیلی Newzoo، بازی های گوشی های هوشمند در سال 2020 از پلتفرم های رایانه شخصی و کنسول پیشی گرفت. بازی های موبایل درآمد حیرت آور 77.2 میلیارد دلاری داشتند که بسیار بیشتر از درآمد 36.9 میلیارد دلاری رایانه شخصی و 45.2 میلیارد دلاری کنسول بودند. این بدان معناست که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اکنون تقریباً نیمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. دلیل اصلی این است که گوشی های هوشمند کمترین مانع ورود را دارند. کنسول ها معمولاً حدود 300 دلار قیمت دارند و یک رایانه بازی مناسب حدود 500 دلار است. کمبود تراشه هزینه خرید را بیشتر افزایش می دهد.

در حالی که قیمت یک گوشی میان رده مناسب 200 تا 300 دلار است(تقریباً به اندازه یک کنسول دست دوم) گوشی ها استفاده بیشتری فراتر از بازی دارند و شما به راحتی می توانید آنها را در جیب خود قرار دهید.

Google Play در رایانه شخصی یک پیروزی برای سازگاری بین پلتفرم است

از آنجایی که برخی از شرکت ها به طور فزاینده ای پایگاه کاربری خود را از سایر ارائه دهندگان فناوری (اپل) جدا می کنند، حرکت اخیر گوگل نفس تازه ای است. این سازگاری بومی با ویندوز می تواند سایر برنامه های اندروید را در رایانه شخصی در دسترس قرار دهد.

این اقدام می تواند بازارهای بیشتری را برای توسعه دهندگان اندروید باز کند و به کاربران ویندوز گزینه های بیشتری را هنگام انتخاب برنامه ها بدهد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی