کد خبر: ۲۶۷۵۳
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

آیا پیام‌رسان‌های بومی در نبرد با اپ‌های خارجی موفق عمل کردند؟

در شرایطی که پیام‌رسان و شبکه اجتماعی بی‌شماری در دنیا فعال و ارائه خدمات می‌دهند، داشتن یک پیام‌رسان ایرانی موفق مطالبه بسیاری از کاربران استف بنابراین مردم نبود پیام‌رسان موفق را ناشی از عدم اعتماد و حمایت ناکافی حاکمیت از این پلتفرم‌ها می‌بینند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» پیام رسان‌های ایرانی زمانی در کشور به صورت جدی بکار گرفته شده که تلگرام و برخی از پیام‌رسان‌های خارجی از سوی مسئولان بنا به دلایلی فیلتر یا مسدود شدند از آن زمان تاکنون پیام رسان‌های داخلی همسو با اپ‌های خارجی وارد عرصه رقابت شدند تا از همدیگر گوی سبقت را بربایند. با وجود اینکه برخی از اپ‌های داخلی خدمات متنوعی را در اخیتار کاربران قرار می‌دهند؛ اما متاسفانه به دلیل نبود اعتماد کاربران هنوز استقبال چشمگیری از سوی کاربران صورت نگرفته است و کاربران اقبال بیشتری به اپ‌های خارجی نشان می‌دهند.

براساس این گزارش در شرایطی که پیام‌رسان و شبکه اجتماعی بی‌شماری در دنیا فعال و ارائه خدمات می‌دهند، داشتن یک پیام‌رسان ایرانی موفق مطالبه بسیاری از کاربران است. مردم نبود پیام‌رسان موفق را ناشی از حمایت ناکافی حاکمیت از جمله تخصیص نیافتن امکانات لازم به این پلتفرم‌ها می‌بینند. می‌توان یادآور شد که امروزه بسیاری از کشور‌های جهان برای ارائه خدمات پیام رسانی از پیام رسان‌های بومی استفاده می‌کنند تا اطلاعات و حریم شخصی افراد حفظ شود. به همین دلیل امیدواریم پیام رسان‌های داخلی کشورمان نیز بر اساس مصوبه‌های شورای عالی فضای مجازی به رشد لازم برسند تا شرایط به گونه‌ای پیش برود که کاربران با میل باطنی به استفاده از پیام رسان‌های داخلی ترغیب شوند نه با زور و اجبار!

براساس این گزارش بسیاری از تحلیگران و کارشناسان معتقدند که یکی از مشکلات اساسی در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی، عدم اعتماد و اطمینان کاربران نسبت به صیانت از حریم خصوصی است. برای کاربر پیام‌رسان، مهمترین مولفه، اعتماد و اطمینان است تا حس اعتماد و امنیت را به کاربران ایجاد کند، به‌گونه‌ای که بتواند با خیال راحت پیام‌ها و تصاویر خود را به اشتراک بگذارد و نگران انتشار بدون اجازه آن نباشد. مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز بر اعتمادسازی و صیانت از حریم خصوصی افراد در پیام‌رسان‌های داخلی که می‌تواند رونق این شبکه‌ها را در میان کاربران ایرانی تضمین کنند، تاکید دارد.
البته علی‌رغم تمهیدات و تاکیدات انجام‌شده، کماکان موضوع حفاظت از اطلاعات مردم در شبکه‌های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین علاوه براعتماد ارائه خدمات با قابلیت‌ها مفید است و هر چقدر یک پیام‌رسان قابلیت‌های مفید بیشتری را در قالبی ساده در اختیار کاربران قرار دهد می‌تواند تعداد بالاتری از مخاطبان را به خود جذب کند؛ بنابراین عدم تجربه و تخصص کافی در ارائه خدمات گسترده پیام‌رسان‌ها در ایران عامل مهم دیگری در عدم موفقیت آنان بوده است. علی‌رغم توانمندی جوانان ایرانی در دستیابی به فناوری‌های جدید، تخصص و تجربه کافی به‌ویژه برای یک دوره کوتاه وجود نداشت و طبیعی است که کسب دانش مورد نیاز، بومی‌سازی و تسلط بر ایجاد و توسعه پیام‌رسان داخلی، زمان‌بر خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
وبگردی