کد خبر: ۴۱۵۷۶
|
۱۱ تير ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰

ابزار هوشمندی که به نگهداری گیاهان آپارتمانی کمک می‌کند

گیاهان آپارتمانی به عنوان گیاهان محبوب به مراقبت‌های لازم نیاز داشته و در برخی موارد نگهداری از فضای سبز در داخل خانه با چالش‌هایی همراه است. ابزار هوشمند ساخته شده اکنون می‌تواند باعث تغییر این چالش‌ها شده و اطلاعاتی را به صورت لحظه‌ای در مورد نیازهای گیاهان ارائه کند.

 به گزارش «نبض فناوری»، یک شرکت استارت آپی ابزار هوشمندی توسعه داده که می‌تواند نحوه مراقبت از گیاهان خانگی را به شکلی بنیادی تغییر دهد. در حال حاضر سالانه حدود ۱۹۰ میلیون گیاه آپارتمانی توسط افراد بزرگسال در امریکا از بین می‌رود و این موضوع ممکن است باعث شود تا بسیاری از مردم این سرگرمی را به طور کامل فراموش کنند. ابزار هوشمند جدید به نام اسمارتی پلنتز با استفاده از حسگرهای هوشمند که تنها برای گیاهان آپارتمانی طراحی و تولید شده می‌تواند به کنترل مواردی نظیر رطوبت، دما، مواد مغذی در خاک و نور گیاه بپردازد. اطلاعات به دست آمده توسط این ابزار از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند جمع آوری به صاحب گیاه اطلاع رسانی خواهد شد.

بیورز به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید ابزار ساخته شده روی ۴۸ درصد از گیاهان آپارتمانی تمرکز داشته و اکنون بدون قضاوت می‌توان گفت که دانستن اینکه چه کاری باید برای گیاهان انجام شود در برخی موارد بسیار دشوار است.

این استارتاپ لندنی ابزار خود را در شبکه کیک استارتر راه اندازی کرده و توانست به سرعت مخاطبانی را برای خود دست و پا کند. کمپین ایجاد شده توسط این ابزار در عرض ۴ روز به ۵۰۰ حامی رسید که نشان دهنده میزان بالای افرادی است که به دنبال گیاه شاد هستند. حسگر این ابزار در خاک قرار گرفته به افراد در زمینه آبیاری بیش از حد یا عدم وجود نور کافی اطلاع رسانی می‌کند. همچنین این ابزار می‌تواند نور محیط یا اتاق را تجزیه و تحلیل کرده و گیاهانی را که با محیط مورد نظر سازگاری بیشتری دارند توصیه کنند.

این ابزار می‌تواند داده‌های قبلی مربوط به مشکلات هر گیاه را ذخیره کرده و به رشد گیاه از طریق تجزیه و تحلیل مبتنی بر تصاویر هوش مصنوعی کمک کند. همچنین امکان شخصی‌سازی کردن این ابزار برای نیازهای هر گیاه خاص وجود دارد که می‌تواند طیف کاملی از شاخه ها و برگ‌های داخلی گیاهان را پوشش دهد. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان انتخاب نام برای گیاه است و بدین ترتیب به جای نیاز به یادآوری گونه گیاهی، میتوان بر اساس نام وضعیت گیاهان را بررسی کرد.

منبع/تکنا

برچسب ها: استارتاپ
ارسال نظرات
وبگردی