کد خبر: ۱۵۲۹۵
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

جایگزینی برای اینستاگرام در داخل کشور نداریم/خرید و فروش اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی باید ساماندهی شود

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی با اشاره به بحث فیلترینگ اینستاگرام، گفت: متاسفانه چندین بار این شبکه‌ها فیلتر شدند و جایگزینی در این حوزه‌ها نیست، پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی داخلی هنوز ظرفیت و زیرساخت‌های لازم را ندارند. توصیه این است که اجازه دهند تا بخش خصوصی واقعی در کنار اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها فعالیت خودشان را انجام دهند.

رضا الفت‌نسب عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ کسب و کار‌های اینترنتی دچار محدودیت شده بودند و تنها کسب وکار‌هایی حوزه کالا‌های مصرفی رشد خوبی را تجربه کردند. به عنوان مثال در حوزه محتوا مثل BOT ها، فیلم، آموزش آنلاین.

وی تصریح کرد: با توجه به کم شدن محدودیت‌ها کسب وکار‌های آسیب دیده هم اکنون به بازار‌های قبلی خودشان نزدیک شدند؛ اما همچنان حوزه گردشگری در انتهای سال وضعیت بهرنجی را تجربه می‌کند در نهایت خواسته و ناخواسته در حوزه زیرساخت‌ها دسترسی اینترنت در سراسر کشور بخش خصوصی در حوزه‌های لجستیک توانست کسب وکار‌های آنلاین ایجاد کند. همچنین دولت به الاجبار یکسری موضوعات را توسعه داد. به نظرم وضعیت انتهای سال از این لحاظ از ابتدای وضعیت بهتری دارد امیدواریم که تغییر رفتار اجباری نیز بعد از کرونا ادامه داشته باشد و مردم خرید از سایت‌های اینترنتی را تجربه کنند و دولت هم بتواند در این راه تسهیل‍گری کند و مانع جدیدی برای کسب وکار‌های آنلاین ایجاد نکند.

الفت‌نسب گفت: به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات اقدامات و وام‌هایی را برای کسب وکار‌های اینترنتی آسیب دیده از کرونا اختصاص داد؛ اما می‌توانست بهتر از این نیز باشد.

وی با بیان اینکه برای فرهنگسازی و ایجاد اعتماد به مردم برای اینکه بتوانند خرید اینترنتی را انجام دهند، گفت: به نظرم رسانه‌ها و صداوسیما نقش موثری در این زمینه می‌توانند داشته باشند تا خرید اینترنتی امن را به مردم آموزش دهند. همچنین موضوع خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی باید ساماندهی و تعیین تکلیف شود که آیا اینستاگرام را به صورت رسمی داشته باشیم یا نه. در حاکمیت برای این موضوع باید تصمیم گیری اساسی صورت گیرد چرا که هم اکنون اکثر کسب وکار‌ها در این فضا انجام می‌شود.

الفت نسب ادامه داد: موضوع فیلترینگ ایسنتاگرام در سال ۹۹ بیشتر مطرح بود، متاسفانه چندین بار این شبکه‌ها فیلتر شدند و جایگزینی در این حوزه‌ها نداریم. پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی داخلی هنوز ظرفیت و زیرساخت‌های لازم را ندارند. توصیه این است که اجازه دهند تا بخش خصوصی واقعی در کنار اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها فعالیت خودشان را انجام دهند. همچنین حاکمیت نیز زیرساخت را اصلاح و توسعه دهد و نیاز نیست که شبکه اجتماعی را محدود کنیم بلکه اجازه دهیم در کنار این‌ها بقیه شبکه‌ها مثل نشان و بلد نیز رشد پیدا کنند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی