کد خبر: ۲۹۱۵۳
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

توسعه ابزار ترجمه هوش مصنوعی توسط متا

شرکت متا مدلی برای ترجمه 200 زبان مختلف را با استفاده از هوش مصنوعی توسعه داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، غول فناوری متا یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) ایجاد کرده است که می تواند به 200 زبان مختلف ترجمه کند.

به گفته The Verge، این شرکت این پروژه را منبع باز می کند به این امید که دیگران بر روی آن کار کنند.

مدل هوش مصنوعی بخشی از پروژه جاه طلبانه تحقیق و توسعه متا برای ایجاد یک مترجم گفتار به اصطلاح جهانی است، که این شرکت آن را برای رشد در بسیاری از پلتفرم های خود از فیس بوک و اینستاگرام گرفته تا توسعه دامنه هایی مانند VR و AR، مهم می داند.

ترجمه ماشینی نه تنها به متا اجازه می دهد تا کاربران خود را بهتر درک کند (و بنابراین سیستم های تبلیغاتی را که 97 درصد درآمد آن را تولید می کنند بهبود بخشد) بلکه می تواند پایه و اساس یک برنامه برای پروژه های آینده مانند عینک واقعیت افزوده آن باشد.

کارشناسان ترجمه ماشینی گفتند که آخرین تحقیقات متا بلندپروازانه و کامل بوده است، اما خاطرنشان کردند که کیفیت برخی از ترجمه های این مدل احتمالاً بسیار پایین تر از زبان های با پشتیبانی بهتر مانند ایتالیایی یا آلمانی است.

آنجلا فن، دانشمند پژوهشی هوش مصنوعی متا، که روی این پروژه کار می کرد، به The Verge گفت که تیم از عدم توجه به چنین زبان هایی با منابع پایین در این زمینه الهام گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی