کد خبر: ۳۲۷۱۴
|
۰۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

اولین نشانه از اینترنت طبقاتی؛ رفع محدودیت اینترنت برای اعضای اتحادیه فناوران رایانه تهران ممکن شد

با توجه به نامه اخیر اتحادیه فناوران رایانه تهران به اعضای این اتحادیه، می‌توان اولین اقدامات برای طبقاتی شدن اینترنت را مشاهده کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، در این نامه، اتحادیه فناوران رایانه تهران به اعضای خود اعلام می‌کند که با توجه به نامه‌نگاری‌ها و مذاکرات متعددی که با متولیان اینترنت در کشور انجام شده، امکان رفع فیلتر برای اعضای این اتحادیه وجود دارد.

در این نامه آمده: طی نامه‌نگاری و مذاکرات متعدد اتحادیه فناوران رایانه تهران با متولیان حوزه اینترنت کشور، پس از گذشت بیش از دو ماه از به وجود آمدن اختلال در عملکرد پلتفرم‌ها و کاهش سرعت به واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها، مراجع ذی‌صلاح، دارندگان پروانه کسب این اتحادیه را به عنوان کارآمدترین و مشروع‌ترین فعالان حوزه فناوری به رسمیت شناخته و امکان رفع فیلتر پلتفرم‌ها را برای ایشان محقق نموده‌اند.

در ادامه ذکر شده که برای رفع محدودیت‌های اینترنتی، اعضای اتحادیه فناوران رایانه تهران باید پس از دریافت آی‌پی ثابت (Static IP) از شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی، فرم مربوطه را تکمیل و با مهر و امضای مدیریت به اتحادیه تحویل دهند.

در انتهای نامه اتحادیه فناوران رایانه اشاره شده که به شرط قبول مسئولیت توسط صاحب پروانه هیچ محدودیتی در تعداد آی‌پی‌های اعلام شده توسط ایشان وجود ندارد.

لازم به ذکر است که بحث اینترنت طبقاتی از مدت‌ها پیش توسط کارشناسان مطرح شده و برخلاف تکذیب مسئولین، به نظر می‌رسد که مقدمات اجرایی شدن آن در حال انجام است. در این طرح مردم به بخش‌های مختلف دسته‌بندی شده و به هر بخش طبق مقررات، اینترنت با میزان محدودیت تعیین شده ارائه می‌شود.

به این ترتیب برای عموم مردم، بیشترین محدودیت‌های اینترنتی در نظر گرفته خواهد شد، اما این میزان دسترسی به اینترنت برای دانشگاه‌ها، سایت‌های خبری، موسسات تحقیقاتی و غیره متفاوت خواهد بود و به هر بخش با توجه به تشخیص مسئولین، آزادی بیشتری برای دسترسی به اینترنت داده می‌شود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی