کد خبر: ۳۹۱۸۳
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

نگاهی به طراحی و سخت‌افزار گلکسی Z Fold5 سامسونگ؛ نسل پنجمی که به تکامل رسیده

سال 2023 در حالی به پایان می‌رسد که در این سال علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو شاهد معرفی مدل‌ها و فناوری‌های تازه‌ای به جهان تاشوها بودند. گلکسی Z Fold5 یکی از این محصولات بود که سامسونگ به عنوان شرکت پیشرو بازار تاشوهای جهان در تابستان امسال از آن رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، بهبودهایی که سامسونگ در طراحی این گوشی ایجاد کرده بود و همینطور ارتقای سخت‌افزاری گلکسی Z Fold5 به شکلی است که می‌توان آن را قدرتمندترین و در عین حال باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی سری فولد سامسونگ نامید. زمانی که این گوشی در حالت تا شده خود قرار دارد، یک کامپیوتر همراه جمع‌وجور و با قابلیت حمل آسان در جیب یا کیف شما قرار دارد که می‌توانید با آن در هر مکان و زمانی هوشمند و مجهز باشید. هنگام باز کردن گوشی اما شما با یک صفحه نمایش گسترده روبرو می‌شوید که گلکسی Z Fold5 را به یک تبلت همراه با مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های ویژه تبدیل می‌کند.

طراحی فلکس

برای افزایش کارایی و سهولت استفاده، طراحی بدنه گلکسی Z Fold5 باریک‌تر و سبک‌تر از قبل شده است. این گوشی 253 گرم وزن دارد و ضخامت آن در حالت باز 6.1 میلی‌متر و در حالت بسته 13.4 میلی‌متر است. همچنین از فناوری Flex Hinge در طراحی لولا بهره می‌برد که به گوشی اجازه می‌دهد در زوایای بین 75 تا 115 درجه قرار بگیرد. استفاده از این لولای منعطف باعث می‌شود برخلاف نسخه‌های قبلی، دو نمایشگر به‌خوبی روی یکدیگر قرار بگیرند و فضای خالی بین آنها از بین برود. بدین ترتیب از نشستن گردوخاک روی صفحه‌نمایش جلوگیری شده و امکان آسیب بر اثر فشار یا ضربه کمتر می‎شود. گوشی Z Fold5 به استاندارد IPX8 مجهز است و در برابر آب، مقاومت بیشتری دارد.

به گفته سامسونگ، گوشی‌های تاشوی این شرکت در مرحله ساخت و طراحی آزمایش‌های مختلفی را شامل کیفیت تاشدن و آزمایش غلتک، کیفیت طراحی و آزمایش S Pen، آزمون مقاومت در برابر آب (IPX8 و IPX4)، آزمون سقوط و همچنین برخورد توپ فولادی با نمایشگر را پشت سر می‌گذرانند.

نگاهی به طراحی و سخت‌افزار گلکسی Z Fold5 سامسونگ؛ نسل پنجمی که به تکامل رسیده

ارتقای سخت‌افزاری

گلکسی Z Fold5 سامسونگ با سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند خود، علاوه بر ارتقای عملکرد مولتی‌تسکینگ، برای تجربه گیمینگ نیز بهینه شده و کارایی مشابه یک کامپیوتر را ارائه می‌کند. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام و رم 12 گیگابایتی بهره می‌برد که نسبت به نسخه قبلی، 18% در عملکرد پردازنده، 25% در پردازشگر عصبی و 32% در پردازنده گرافیکی بهبود داشته است. همچنین همراهی نمایشگر کاور 6.2 اینچی و نمایشگر تاشو 7.6 اینچی با فناوری Dynamic AMOLED 2X و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز، این دستگاه را به ابزاری مناسب برای بازی و تولید محتوا تبدیل کرده است.

Z Fold5 که دارای دوربین اصلی سه‌گانه، دوربین کاور و یک دوربین سلفی زیر نمایشگر است، در گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های واضح و شفاف در شرایط نوری مختلف مهارت بسیار خوبی دارد. سخت‌افزار قوی این گوشی باعث می‌شود قدرت پردازش تصاویر نیز بیشتر شده و در نهایت صحنه‌ها، واضح‌تر و باکیفیت‌تر به ثبت برسند. علاوه بر این، قابلیت Dual Preview به کاربران اجازه می‌دهد قبل از ثبت سوژه، وضعیت آن را مشاهده کنند.

نگاهی به طراحی و سخت‌افزار گلکسی Z Fold5 سامسونگ؛ نسل پنجمی که به تکامل رسیده

کارایی و بهره‌وری

بهینه‌سازی رابط کاربری و سیستم عامل با سخت‌افزار و صفحه نمایش گسترده گلکسی Z Fold5 این اجازه را به کاربر می‌دهد تا مثل زمانی که با لپ‌تاپ خود کار می‌کند، در این گوشی تاشو هم به راحتی چندین اپلیکیشن را اجرا کرده و همزمان با ویرایش فایل‌های کاری خود به پیام‌ها و ایمیل‌های ارسالی پاسخ دهد.

رابط کاربری پایه‌ای One UI 5.1.1 در این گوشی برای فعالیت‌های مولتی‌تسکینگ بهینه شده و عملکرد قلم S Pen در این نسخه بهبود یافته است. قلم S Pen در نسخه جدید و اختصاصی فولد خود (S Pen Fold Edition) باریک‌تر و فشرده‌تر شده تا کاربر برای حاشیه‌نویسی و ایده‌پردازی تجربه‌ راحت‌ و آسانی داشته باشد و در عین حال راحت‌تر نیز در جیب قرار بگیرد.

قابلیت Multi Window استفاده همزمان از سه پنجره فعال را ممکن کرده و نوار وظیفه (Task Bar) در پایین صفحه، مشاهده سریع و دسترسی به میانبرها را فراهم می‌کند. همچنین با ویژگی پاپ‌آپ مخفی (Hidden pop-up)، یک برنامه می‌تواند در پس‌زمینه به کار خود ادامه دهد، برای مثال کاربر می‌تواند همزمان با تماشای ویدئو به‌صورت تمام‌صفحه، در گوشه‌ای از صفحه نمایش، از طریق یک پاپ‌آپ شناور با دوست خود چت کند.

سامسونگ در طراحی گلکسی Z Fold5 خود، با ترکیب نوآوری و طراحی هدفمند، قدرتی فراتر از یک گوشی هوشمند را در دست کاربران خود قرار داده تا فارغ از کاربری و نیازشان، خلاقیت و بهره‌وری خود را به اوج برسانند و به تجربه جدیدی از ارتباط دیجیتال دست یابند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی